Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Frigidus

Medlem
Är det genomgående biljett med SAS GOT-ARN-MIA?
Inrikesflyget landar på T5 för tillfället.
Jag kan inte svara på om all formalia med dokumentation etc. sker redan på GOT vid incheckning när det gäller USA men för flyg inom EU är det så vi transfer på ARN eller CPH när destinationen så kräver.
Hursomhelst behöver Schengen gränsövergången klareras på ARN.
Just det här som är jobbigt. Hade ingen aning inrikes ankom T5 för tillfället. Men det är bra nyheter för då borde jag slippa security igen och bara ha passkontrollen till F-piren. Känns lite lugnande om bara alla papper är i ordning. Nu är det bara ett antigentest kvar för en vecka i solen…. Tacksam för svaren!
 

eddo

Medlem
Flyger med TK ARN-IST-MRU i veckan. Någon som vet hur det ser ut med incheckning på ARN? Har EBD/Star Alliance Gold, har TK egen business-disk eller använder de SAS som det ser ut nu? Om egna, någon som åkt med dem senaste tiden och har koll på köer? Kommer vara där i god tid men vore ändå uppskattat om någon sitter på lite info så man förhoppningsvis vet vad man kan vänta sig.
 

Hachans

Medlem
Flyger med TK ARN-IST-MRU i veckan. Någon som vet hur det ser ut med incheckning på ARN? Har EBD/Star Alliance Gold, har TK egen business-disk eller använder de SAS som det ser ut nu? Om egna, någon som åkt med dem senaste tiden och har koll på köer? Kommer vara där i god tid men vore ändå uppskattat om någon sitter på lite info så man förhoppningsvis vet vad man kan vänta sig.

Jag flög inte med Turkish, men jag gick förbi deras köer igår och det såg inte roligt ut. Businesskön var lång, men ekokön gick i princip vår deras egna diskar precis vid ingången från taxi nästan hela vägen bort till SAS incheckningsautomater.

Men ja, de har egna diskar.
 

eddo

Medlem
Jag flög inte med Turkish, men jag gick förbi deras köer igår och det såg inte roligt ut. Businesskön var lång, men ekokön gick i princip vår deras egna diskar precis vid ingången från taxi nästan hela vägen bort till SAS incheckningsautomater.

Men ja, de har egna diskar.
Uh, får se till att vara där i god tid alltså. Tack för svar!
 

eddo

Medlem
Som *A Gold resande i ekonomi med *A, kan man ta med en vän som flyger på samma flight utan status till businessdisken? Samma flight men separata bokningar om det spelar roll. Fast frack ska väl funka men hittar inget om incheckning?
 
Som *A Gold resande i ekonomi med *A, kan man ta med en vän som flyger på samma flight utan status till businessdisken? Samma flight men separata bokningar om det spelar roll. Fast frack ska väl funka men hittar inget om incheckning?
Du kan ju alltid prova, men eftersom det är två separata bokningar kan de ju bara hantera en bokning åt gången, så jag skulle nog avråda från det om det är någon kö vid businesscheck-in.
 

eddo

Medlem
Som *A Gold resande i ekonomi med *A, kan man ta med en vän som flyger på samma flight utan status till businessdisken? Samma flight men separata bokningar om det spelar roll. Fast frack ska väl funka men hittar inget om incheckning?

Du kan ju alltid prova, men eftersom det är två separata bokningar kan de ju bara hantera en bokning åt gången, så jag skulle nog avråda från det om det är någon kö vid businesscheck-in.

Tack för svar!

Om någon annan skulle fundera på samma sak kan jag meddela att det gick utmärkt. Frågade tom vad som gällde och i och med att vi åkte på samma flyg var det helt ok trots separata bokningar.
 
  • Gilla
Reactions: hco

micsjo

Medlem
Fick denna av Finnair (flyger imorgon, lördag):

Due to a shortage of security personnel, the Arlanda Airport may be congested at the time of your flight, and therefore please arrivce at the airport latest 2, or if you are travelling to the USA or Thailand, 3,5 hours before your flight.

Får se hur det blir, återkommer med en status.
 
  • Gilla
Reactions: JNH

toer00

Medlem
Flyger ARN-PMI den 23/12med SAS, avg kl. 06:25, bokad i PLUS. Fungerar SAS Prio - incheckning trots att det ser ut så här nu på Arlanda..
Långa köer på Arlanda: Resenärer missade flyg Men om man har alla papper redo och inskickade så torde väl även automat incheckning och Bag-Drop fungera...? Någon som som åkt eller vart på ARN och vet sett om det fungerar (prio tjänsterna och automaterna)...?
 

skoeld

Medlem
Flyger ARN-PMI den 23/12med SAS, avg kl. 06:25, bokad i PLUS. Fungerar SAS Prio - incheckning trots att det ser ut så här nu på Arlanda..
Långa köer på Arlanda: Resenärer missade flyg Men om man har alla papper redo och inskickade så torde väl även automat incheckning och Bag-Drop fungera...? Någon som som åkt eller vart på ARN och vet sett om det fungerar (prio tjänsterna och automaterna)...?

Vid lunchtid idag så var det nästan ingen kö alls i business-checkin på SAS. Däremot så var kön till bag-drop extremt lång och de har satt ut stolar vid SAS service center så folk kan sitta medans de väntar på sin tur.
 

Attachments

  • IMG_3532.jpg
    IMG_3532.jpg
    91 KB · Visningar: 239
Toppen