Senaste nytt

Hur ser er uppgraderingsstatistik ut på IHG?

Hur ser er statistik ut? Platinum ambassador och har blivit uppgraderad enbart på ICn, aldrig CP, HI eller HIX. Dystert hotellprogram.
 

johhenrik

Medlem
Jag är RA och har nog nära nog 100% upgrade. Även innan jag var ambassador ens så blev jag i princip alltid uppgraderad. Men det beror nog på var man reser mest tror jag. Nu bor jag till 90% på IC och där funkar ju ambassadorprogrammet bra.
 

FF#1

Medlem
För en massa år sen när jag bara var guld, då fick jag inte en enda uppgradering. Efter att jag har blivit ambassador såväl gold som platinum så har jag i princip haft 100% på ice IC hotel. Senast så fick jag två billigaste sortens frinätter i Tammerfors uppgraderade till en hörn svit med bastu. :)
Så jag är rätt nöjd.
 

FFlash

Medlem
För en massa år sen när jag bara var guld, då fick jag inte en enda uppgradering. Efter att jag har blivit ambassador såväl gold som platinum så har jag i princip haft 100% på ice IC hotel. Senast så fick jag två billigaste sortens frinätter i Tammerfors uppgraderade till en hörn svit med bastu. :)
Så jag är rätt nöjd.

Haha. Det rummet är nog den enda som man kan bo på HI Tammerfors. En av de tråkigaste på IHG...

Själv tror jag fick några enstaka upgrades som Gold, men det var svårt att veta då oftast man fann sig på hög etage med bättre vy som kunde tolkas som "better room" men ingen nivåupgrade. Däremot har jag stor % som Plat blivit uppgraderat men aldrig till junior suite eller liknande. Bokar alltid standard (men kollar alltid 5000 pts packagen som är ofta samma pris, no-brainer!)
 
Toppen