Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Canadien

Medlem
Ja det klarna upp lite mer för mig nu, tusen tack :)

Har redan 32000 från Amex och mastercard, 1437 från lite LH flighter och sedan GOT-ARN-CPH-ARN i december som ger (2 811*4 = 11244) så klarar EBG med typ 200 poängs marginal efter krakow :D

Körde med denna: MileCalc :: The Ultimate Mileage Calculator for Frequent Flyers
Den sidan funkar inte så bra för intjäning till Eurobonus, tex så går det ju inte att välja 150 miles i dropdownen för "minimum mileage"

Men du har fått rätt svar ovan, 600p totalt.
 

travellerrr

Medlem
Jag har bokat en resa i premium ekonomi på Lufthansas sida. Sista flighten FRA-ARN utförs av XFLY, SAS. På bokningen (hos Lufthansa) står det bokningsklass Y. Kollar jag sedan på hur mycket man tjänar om man reser Y med SAS (på SAS sida) så står det 1500 poäng. Jag som SK guld bör då få 1875 och just nu x4 dvs 7500 p. Stämmer detta? Kan man översätta bokningsklass på lufthansas bokning till SAS?
 

Canadien

Medlem
Kan man översätta bokningsklass på lufthansas bokning till SAS?
Nej inte alltid, Y på SAS är Pluskabin, på Lufthansa är det en hög Ekonomi. Jag vill dock minnas att jag hamnat i Plus några gånger på anslutningen ned till Tyskland när jag bokat just Lufthansa Eklass Premium Ekonomi longhaul.

Kan du välja säten på SAS och se om du sitter i Plus eller Eko?
 

travellerrr

Medlem
Nej inte alltid, Y på SAS är Pluskabin, på Lufthansa är det en hög Ekonomi. Jag vill dock minnas att jag hamnat i Plus några gånger på anslutningen ned till Tyskland när jag bokat just Lufthansa Eklass Premium Ekonomi longhaul.

Kan du välja säten på SAS och se om du sitter i Plus eller Eko?
Ok, tack! Nej, jag kan inte välja säten på den flighten.
 

eliasjohansson

Ny medlem
Hej!

Tänkte dubbelkolla en poängberäkning här.

1. Flyger ARN-FRA-HKG med LH803/LH796 30:e januari. Bokat i klass Y, N vilket gör att jag får (om jag förstått rätt) 1250 EBP för ARN-FRA och sedan 100% för flugna miles FRA-HKG. Enligt GC Mapper är det 5697 miles vilket borde leda till 5700 EBP, totalt alltså 6950 EBP. Stämmer det?
2. För en vecka sedan kom ett mail att man ändrat sitt flight schedule och numera gör ett fuel-stop i BKK. Någon som vet om flugna miles i dessa fall beräknas på rutten FRA-BKK-HKG eller direktrutten?

Tack på förhand :)

//EJ
 
Last edited:

palmen

Moderator
Hej!

Tänkte dubbelkolla en poängberäkning här.

1. Flyger ARN-FRA-HKG med LH803/LH796 30:e januari. Bokat i klass Y, N vilket gör att jag får (om jag förstått rätt) 1250 EBP för ARN-FRA och sedan 100% för flugna miles FRA-HKG. Enligt GC Mapper är det 5697 miles vilket borde leda till 5700 EBP, totalt alltså 6950 EBP. Stämmer det?
2. För en vecka sedan kom ett mail att man ändrat sitt flight schedule och numera gör ett fuel-stop i BKK. Någon som vet om flugna miles i dessa fall beräknas på rutten FRA-BKK-HKG eller direktrutten?

Tack på förhand :)

//EJ
1 Låter rimligt om % och bokningsklass stämmer.
2 Nej, inga mer poäng om det är samma flight
 

eliasjohansson

Ny medlem
1 Låter rimligt om % och bokningsklass stämmer.
2 Nej, inga mer poäng om det är samma flight

Tack! Blev osäker med anledning av nedanstående spec från LH och FlightAware.
(Blev helt avbokad och fick boka helt ny resa där den var specad med stoppet i BKK, om det nu gör någon skillnad)

//EJ
 

Attachments

  • Screenshot 2021-12-15 at 09.26.26.png
    Screenshot 2021-12-15 at 09.26.26.png
    267,8 KB · Visningar: 82
  • Screenshot 2021-12-15 at 09.27.44.png
    Screenshot 2021-12-15 at 09.27.44.png
    64,9 KB · Visningar: 84
Toppen