Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

John Rambo

Medlem
Det verkar som att Thomas har rätt - jag kan fortfarande inte se poängintjäning på sas.se däremot insåg jag nu att jag kan se det i appen om jag väljer att boka där.
 

Enhet

Medlem
Det har varit så en tid, deras API returnerar "we are unable to show points for this trip".

Sedan har de tagit bort poängtabellerna på den nya sidan (eller om de aldrig funnits) för hur många poäng man tjänar, men finns på den engelska. Den svenska har endast meningen "Principen är enkel: ju mer du spenderar, desto fler poäng tjänar du." och passade på att fråga om poängintjäningen planerades att revideras men fick tillbaka att så inte var fallet, men det återstår att se.

Svenska utan tabell: SAS – tjäna och använd poäng | SAS
Engelska med tabell: SAS – earn and spend points | SAS
 

Doctor-X

Medlem
T&R-biljett som är bokad via Luftahansa.com i klass L.
Åkte ARN-FRA-TXL i L och fick helt korrekt enligt SAS tabellen 125p/leg.
Hemresan var bokad med Austrian med OS som beteckningen för flighterna TXL-VIE-ARN i klass L, i Lufthansas bokningssystem. Enligt SAS-tabellen ger L med Austrian inga poäng till Eurobonus, så förväntade mig inga poäng egentligen. Men på boardingkortet står det nu class M, vilket enligt SAS tabellen ska ge 100%. Lite förvirrande? Blir det några poäng ändå?
 

Berglund

Medlem
Men på boardingkortet står det nu class M, vilket enligt SAS tabellen ska ge 100%.
Det M du ser på ditt boardingkort är ekonomiklass, tänk vilken del av planet som man hör hemma i. Ungefär som C vanligtvis är benämningen på businessclass, även om du har en billig Z businessbiljett. Ibland står det en pytteliten bokstav direkt efter C eller M bokataven, den lilla pyttelilla bokstaven brukar symbolisera din faktiska bokningsklass.

Borde alltså inte bli några poäng.
 

Doctor-X

Medlem
Det M du ser på ditt boardingkort är ekonomiklass, tänk vilken del av planet som man hör hemma i. Ungefär som C vanligtvis är benämningen på businessclass, även om du har en billig Z businessbiljett.
Det är vara kabinklass - Coach, och inte bokningsklass

Förstår tack :)
Det som blev förvirrande var att det stod L på boardingkortet från Lufthansa på utresan, trodde således att det skulle bli samma på Austrian (så hoppet om kanske några extra poäng tändes) - men som sagt vet precis vad jag bokat och förväntningarna låg på 0 poäng ;)
 

Protein48

Medlem
Egentligen tror jag mig veta svaret på min egen fråga men måste ändå dubbelkolla om det är något jag missförstått.

ToR med TAP till Algarve från Arlanda, genomgående bokningsklass J. Sträckan LIS-FAO, dvs inrikes Portugal, genererar enligt tabell 1200 EuroBonus? Det har väl ingen betydelse att det inte är internationell flygning?

EuroBonus partner – TAP Portugal | SAS
 

FilipJ

Medlem
Egentligen tror jag mig veta svaret på min egen fråga men måste ändå dubbelkolla om det är något jag missförstått.

ToR med TAP till Algarve från Arlanda, genomgående bokningsklass J. Sträckan LIS-FAO, dvs inrikes Portugal, genererar enligt tabell 1200 EuroBonus? Det har väl ingen betydelse att det inte är internationell flygning?

EuroBonus partner – TAP Portugal | SAS
Även jag tolkar det som att det inte spelar någon roll om det är inrikes eller inte eftersom det inte står något om det.
 

Slipbit

Ny medlem
Håller på att kika på en resa till Hong Kong, antingen via Finnair (5000kr) eller via Lufthansa (5346).

Flight on Friday, 09.10.2020 from Stockholm to Hong Kong
  1. Departure time16:35
    Departure airport
    Stockholm (ARN)
  2. Arrival time18:40
    Arrival airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Cabin class
Economy
Departure airplane numberLufthansa flight
LH807
  1. Departure time22:00
    Departure airport
    Frankfurt/Main International Airport (FRA)
  2. Arrival time15:50+1 day
    Arrival airport
    Hong Kong International Airport (HKG)
Cabin class
Economy
Departure airplane numberLufthansa flight
LH796
Flight on Tuesday, 27.10.2020 from Hong Kong to Stockholm
  1. Departure time00:20
    Departure airport
    Hong Kong International Airport (HKG)
  2. Arrival time06:10
    Arrival airport
    Zurich (ZRH)
Cabin class
Economy
Departure airplane numberSwiss International Airlines flight
LX139
  1. Departure time06:50
    Departure airport
    Zurich (ZRH)
  2. Arrival time09:20
    Arrival airport
    Stockholm (ARN)
Cabin class
Economy
Departure airplane numberSwiss International Airlines flight
LX1248

Är det värt de extra 350 kr att gå via Star Alliance.
 
Toppen