Senaste nytt

Hur bokar man en British Airways resa...?

pqvst

Medlem
Oj oj oj, BAs hemsida... Jag har försökt boka en segment run ett bra tag nu. Ibland hittar jag flyg som finns på Google Flights, men som inte finns på BAs hemsida. Ibland hittar jag flyg som finns på BAs hemsida som inte finns på Google Flights. Ibland hittar jag flyg som finns på BAs "gamla" hemsida, men som inte finns på BAs "nya" hemsida.

ÄNTLIGEN hittade jag en perfekt resa. Jag börjar bokningsprocessen. Fyller i alla uppgifter. Lägger in mitt kort. STOPP. Den vägrar fortsätta efter two-factor authentication. Jag provade Chrome/Safari och MasterCard/Amex. Inget fungerade.

Tillslut blev jag så frustrerad att jag gick in på expedia och bokade den där istället. Tog 15 sekunder men kostade så klart ~100 kr mer :/

Vad gör jag för fel?

Screenshot 2019-08-27 08.20.51.png
 

NotRyan

Medlem
Det lättaste att göra på BA tycker jag är att söka med Matrix och sedan boka de exakta flighterna som multi-city.

Ja, BAIT är sämre än SKIT, tro det eller ej....
 

kristerj

Medlem
Det lättaste att göra på BA tycker jag är att söka med Matrix och sedan boka de exakta flighterna som multi-city.

Ja, BAIT är sämre än SKIT, tro det eller ej....
Jag är beredd att hålla med :), otroligt ofta som sidan hänger sig , befintliga bokningar visas inte o s v

Du kan testa med att boka biljetten på AA:s hemsida, det funkar bättre och tillgängligheten är oftast detsamma. Kan du inte få till det på AA:s sida, så ring till BA och säg att du inte kunde boka på webben, så slipper du telefonbokningsavgiften.
 
Toppen