Senaste nytt

Hur bäst spendera 2h landside på Arlanda på en söndag?

Kommer med tåg till Arlanda på en söndag om några veckor för att därifrån ta flyget vidare till Sveg med Jonair.

Kommer spendera drygt 2h landside på Arlanda innan vi blir hämtade och körda till planet (mer om den upplägget här, Arlanda - Sveg Jonair | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Finns det något småkul man borde passa på att kika på vid Arlanda? Har aldrig spenderat något vidare tid landside där. Söker alltså ett alternativ till att slå sig ner vid en bänk och läsa en bok, det behöver inte vara något äventyr.

Genomled covid under julen så är väl inte jätterädd för att få det igen, även om man inte behöver utsätta sig för mer än nödvändigt.
 
Och bara några få inlägg i samma forum här finns en likadan fråga, varsegod
En dag på Arlanda | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Tänkte på det men valde att se 2h som en annan frågeställning än en heldag. Den tråden fick tips på dagrum, lounger airside och att åka in till Stockholm. Inget av det är applicerbart i mitt fall.

Problemet är väl att man inte kommer air side om man flyger Joon Air? Man blir körd dit i minibuss direkt från "landside" om inget ändrats nyligen.
Korrekt, därav frågeställningen. Airside har jag spenderat ett par timmar tidigare, men det nya denna gång är att jag är fast landside.
 

Thornado

Medlem
Om det inte är så att man har stängt dörrarna/gångarna för att komma till landside på Terminal 4/2/3, så tycker jag att du ska ta en promenad bort dit och inspektera dessa när de ligger helt öde. Givetvis gör du under tiden en live-reserapport som du postar här.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
D

Deleted member 30163

Guest
Den tråden fick tips på dagrum, lounger airside och att åka in till Stockholm. Inget av det är applicerbart i mitt fall.
Absolut, men även den tråden gav tips om Gym/Bastu på Clarion Arlanda, även lite priser och matnyttig info.

Sen är ju två timmar mer tid om man åker inrikes och inte ens behöver gå till gate som i fallet med flybolaget du väljer, då räcker 2 timmar ganska långt.
 
Toppen