Senaste nytt

Hur är sixt i USA

JohnR

Medlem
Jag har provat ett några hyrfirmor i USA, mest nöjd är jag hittills med Alamo, men eftersom jag hyr en hel del i Tyskland med Sixt tänkte jag kanske konsolidera till sixt även i USA.

Det jag har reflekterat över är att Sixt alltid brukar vara bra mycket dyrare i USA, och har lite mindre stationer, men men.

Hur är det med uppgraderaingsmöjligheter och status på bilarna?

I Tyskland har jag alltid blivit uppgraderad (har iaf hyrt mestadels golf-klass), oh fått riktigt fräscha bilar.


Hur är det i USA, kan man räkna med samma standard? I USA brukar jag hyra 7-sits eller full size, är det någon som har statistik på uppgradering från dessa klasser?

Har platinum nivå
 

Hachans

Medlem
Jag hyrde med Sixt i Miami och tyckte de var toppen. Jag bokade iofs XCAR när jag var där så var väl inte så mycket uppgradering jag kunde få egentligen. Utöver cabbe då. Men efter att ha pratat med bekanta som inte tyckte det var värt det (solbrännan från hell) så skippade vi det.

Bilen var hyfsat ny, välstädad och så.

Det enda negativa med Sixt i Miami var att köerna var långa. Alltså skitlånga. Vi kom med Lufthansas A380 och jag kommer aldrig någonsin igen att flyga in med Lufthansa och välja ett tyskt bolag att hyra ifrån. Det var sinnessjukt. Men Sixt jobbade på så gott de kunde.
 

Canadien

Medlem
Sixt i Orlando ligger lååångt från terminalen så man måste vänta på busstransfer för att ta sig till kontoret. I övrigt bra och snabb service, med uppgradering som Sixt Platinum.
 
Toppen