Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

majoren

Medlem
Någon som har erfarenhet av servering TAP business intra Europa i dessa tider? Bara våtservett?
Har åkt i somras. Förvånansvärt bra mat (varm) till lunch/middag. Portugisiska premiumviner till. Frukosten av enklare karaktär. Lite bättre benutrymme (34 inches). Även om servicen ibland kan vara bra, så skulle en charmkurs för personalen inte skada.
 
Ska flyga TAP economy basic inom Europa och kommer ha med en golfbag som ska checkas in som specialbagage. Jag är Eurobonus Guld, kan jag på nåt sätt få checka in golfbagen utan extra kostnad?

På SAS funkar detta men när jag kollar min bokning online så verkar enda alternativet hos TAP vara att betala extra för specialbaggaget. Ska inte checka några andra väskor
 

pswe

Medlem
Ska flyga TAP economy basic inom Europa och kommer ha med en golfbag som ska checkas in som specialbagage. Jag är Eurobonus Guld, kan jag på nåt sätt få checka in golfbagen utan extra kostnad?

På SAS funkar detta men när jag kollar min bokning online så verkar enda alternativet hos TAP vara att betala extra för specialbaggaget. Ska inte checka några andra väskor
Tap gjorde sig själva till ett sämre alternativ för golfare för ett antal år sedan. Tyvärr bara att betala.
 
Vad har jag för förmåner som EBG när jag flyger TAP i Europa? Får jag lounge access och fast track annat än på ARN? Tror inte jag har lyckats regga min status på bokningen än. Hur gör jag det? Kan jag göra det på plats på flygplatsen? Kan jag på nåt sätt bevisa att jag är EBG för att få lounge access trots att det inte står på boarding pass?
 

Canadien

Medlem
Vad har jag för förmåner som EBG när jag flyger TAP i Europa? Får jag lounge access och fast track annat än på ARN? Tror inte jag har lyckats regga min status på bokningen än. Hur gör jag det? Kan jag göra det på plats på flygplatsen? Kan jag på nåt sätt bevisa att jag är EBG för att få lounge access trots att det inte står på boarding pass?
Normalt ja, du kan kolla på star alliance lounge finder och se för varje flygplats ifall TAP köpt loungeaccess för sina resenärer med Star Gold.
Lounge Finder - Star Alliance
 

Protein48

Medlem
Vad har jag för förmåner som EBG när jag flyger TAP i Europa? Får jag lounge access och fast track annat än på ARN? Tror inte jag har lyckats regga min status på bokningen än. Hur gör jag det? Kan jag göra det på plats på flygplatsen? Kan jag på nåt sätt bevisa att jag är EBG för att få lounge access trots att det inte står på boarding pass?
Ladda ned TAP appen, sök fram din bokning med bokningskoden och sedan kan du enkelt registrera/ändra frequentflyer program.

På samma app hittar du sedan enkelt boardingkorten när det väl är dags.
 

flybob

Medlem
Någon som har erfarenhet av servering TAP business intra Europa i dessa tider? Bara våtservett?
Frukosten på CPH-LIS i veckan.
20210925_064118.jpg


Lunch på LIS - MAD
20210928_151507.jpg 20210928_151757.jpg
 
Ladda ned TAP appen, sök fram din bokning med bokningskoden och sedan kan du enkelt registrera/ändra frequentflyer program.

På samma app hittar du sedan enkelt boardingkorten när det väl är dags.
Försökte detta men får ”Invalid Account Number” när jag försöker regga Eurobonus-numret. Kan jag gå till incheckningsdisken på flygplatsen och visa EBG-kortet för att få de att printa nya boarding pass med rätt priority?
 
Du måste regga kortet med EBG och sedan kortnumret

Så här ser det ut: under Frequent Flyer kan jag välja Eurobonus och sen fyller jag i mitt nummer i nästa fält. Fyller jag i bara numret utan EBG eller EB som prefix får jag ”Invalid Account Number”, lägger jag till bokstäverna får jag ”Inputs Invalid”

2DB0DF9C-EFFC-449D-A0EC-00067A0821F5.jpeg
 
Toppen