Senaste nytt

Hur är Delta Airlines i business resp economy?

Mickey

Medlem
Jag har inte sett varma handdukar på varken AF eller KL longhauls. Det brukar finnas chicken or pasta att välja på men inte så mycket mer. Jag tror du har en sned uppfattning om vad man får i economy faktiskt. Och jag har spenderat fler timmar/år i economy än de flesta här. Det du beskriver låter mer som premium economy.

Då kanske det är du som har haft otur när du flugit för jag har definitivt fått en varm handduk när jag flugit till och från HKG och till JFK i standard economy class. Chicken or pasta var jag erbjuden hos KL till JFK däremot från HKG till AMS hade dem ett valet beef or chicken.
 

NyfikenGrau

Medlem
Varma handdukar har jag bara fått en gång i economy, VIE-NRT-VIE med OS, och det kändes helt klart som en anpassning till japanska passagerares förväntan eftersom man får det typ överallt i Japan.

Annars är det bara två bolag som givit något anmärkningsvärt på economy longhaul; mini-amenitykit på BA (tandborste, tandkräm, sockar, sovmask) och självserveringsbuffé på AF för att flygningen var längre än 11 timmar (glass, sandwiches, läsk, öl, vin etc.)
 

twiggs

Medlem
Då kanske det är du som har haft otur när du flugit för jag har definitivt fått en varm handduk när jag flugit till och från HKG och till JFK i standard economy class. Chicken or pasta var jag erbjuden hos KL till JFK däremot från HKG till AMS hade dem ett valet beef or chicken.

Agehall som har guldkort hos Air France-KLM har under alla turer haft otur och du har under dina 7 flygningar med dessa två flygbolag haft tur? Nja, jag tror mer på Agehall i detta fall.
 

Mickey

Medlem
Agehall som har guldkort hos Air France-KLM har under alla turer haft otur och du har under dina 7 flygningar med dessa två flygbolag haft tur? Nja, jag tror mer på Agehall i detta fall.

Det verkar dessvärre så då han inte har fått några varma handdukar medans jag har fått det. Och vad du tror är helt irrelevant för mig.
 

agehall

Medlem
Det kan ju mycket väl vara så att de har helt olika standard på olika rutter. Jag har ju rest mest till Afrika och där har det du beskriver inte förekommit. Därmed kan man knappast säga att det är "standard" hos vissa bolag mer än möjligen på vissa rutter.

I economy förväntar jag mig ingenting. Får jag mat på en flight är det bra. Blir jag erbjuden alkohol är det bättre. Men att räkna med att få någon slags "lyxservice" så som handdukar eller amenity kit räknar jag absolut inte med. Det är en servicenivå som jag förknippar med premium economy.
 

Mickey

Medlem
Det kan ju mycket väl vara så att de har helt olika standard på olika rutter. Jag har ju rest mest till Afrika och där har det du beskriver inte förekommit. Därmed kan man knappast säga att det är "standard" hos vissa bolag mer än möjligen på vissa rutter.

I economy förväntar jag mig ingenting. Får jag mat på en flight är det bra. Blir jag erbjuden alkohol är det bättre. Men att räkna med att få någon slags "lyxservice" så som handdukar eller amenity kit räknar jag absolut inte med. Det är en servicenivå som jag förknippar med premium economy.

Det kan stämma det du säger att det är olika standard på olika rutter. Jag har antagit att det varit samma standard på alla KL's longhaul rutter då jag fått likvärdig standard på dem 2 jag har flugit.
 

Jonas C

Medlem
Sekundära rutter tenderar oftast att ha en sämre servicestandard än primära. Jag kan tänka mig att KLM serverar varma handdukar på AMS-HKG just för att man vill matcha servicenivån med Cathay Pacific som är konkurrenten på sträckan.

Undvik Delta. Satsa på att försöka få in returen med AF istället om nu inte KLM passar dina tider. AF:s ekonomiklass är klart bättre än Deltas.

Vill nog hålla med om att AF:s ekonomiprodukt är riktigt vass. Intra-Europa håller de en standard som är högre än exempelvis LH, LX mfl. Det här serveras exempelvis på ARN-CDG (om inte de har skärt ner ännu mera)

6082496720_d47e19803e.jpg


Coleslaw med kycklingfilé och hallon créme brulée till efterrätt. Serverad med en pistolet, brieost och chokladbit.

Tidigare fick man en tre-rätters kall måltid på ARN-CDG. Den kunde exempelvis bestå av satay till förrätt, grillad tonfisk med coleslaw till varmrätt och Sacher chokladtårta till efterrätt. Man kunde lugnt konstatera att AF:s Economy slog SAS Economy Extra hårt på fingrarna.
 
Last edited:

karho

Medlem
Lite OT, men appropå handukssnacket: Malmö Aviation erbjuder väl fortfarande varma handukar på sina inrikesflygningar, oavsett biljettyp?
 
Toppen