Senaste nytt

How to Concorde Room?

AABack2ARN

Medlem
Vad är Din bedömning - var det flest status-besökare eller var det i huvudsak First-resenärer?

De "enda" med status som får besöka Concorde Room är väl de BA-medlemmar som är GGL (Gold Guest List). I övrigt är det enbart till för British Airways egna förstaklass-resenärer (avresande eller ankommande). Nu vet jag dock inte hur vanligt GGL är.
 

Cremant

Medlem
De "enda" med status som får besöka Concorde Room är väl de BA-medlemmar som är GGL (Gold Guest List). I övrigt är det enbart till för British Airways egna förstaklass-resenärer (avresande eller ankommande). Nu vet jag dock inte hur vanligt GGL är.

Ok, jag hade fått för mig att man även på den högsta nivån i BAEC ahde access, men jag är osäker!
 

NotRyan

Medlem
De "enda" med status som får besöka Concorde Room är väl de BA-medlemmar som är GGL (Gold Guest List). I övrigt är det enbart till för British Airways egna förstaklass-resenärer (avresande eller ankommande). Nu vet jag dock inte hur vanligt GGL är.

Nej, man får Galleries First som BAEC Gold, men inte CCR. Dock finns ju Gold Guest List för de som flyger in tredubbelt BAEC Gold typ.

Fast GGL ger inte access till Concorde Room i sig, man måste ha Concorde Room card och det får man vid 5000 TP. Man behöver endast 3000 TP för att behålla GGL från år två. Första året är det 5000 TP och då får man ju samtidigt ett CCR.
 

Agö

Medlem
Kan ju sammanfatta det jag lärde mig. Gå direkt till elemis spa som ligger precis innan ingången till loungen och försök få tid. Jag fick dit typ 2h innan min flight och kunde då få en chair massage.

Vill man ha bord i dining area är det bara fråga någon i personalen eller vänta vid de två skärmarna utanför dining area.

Det var väldigt mycket folk när jag kom dit vid 15, vid 17-tiden var det knappt halvfullt.
Låter inte särskilt exklusivt, trist.
 

palmen

Moderator
Låter inte särskilt exklusivt, trist.
Exklusivt är det inte, men för att vara en first lounge så tycker jag den är jämförbar med många andra bolag. FCL/T har större utbud på mat, men tycker att maten var lite roligare i ccr. Champagnen utklassar vad lufthansa serverar i FCT.
Nu fick jag ingen massage, men känns bättre hos Thai men är väl få andra som erbjuder det.

Jag skulle säga att Concorde Room är kanske inte bäst, men gör inte bort sig på något sätt heller. Mer uttag att ladda elektronik önskas dock.

Om man tror detta är den bästa Lounge upplevelsen kommer man nog bli besviken. Den är dock bättre än allt jag testat som lounger för icke first passagerare. Cathays lounger för first är dock lite speciellt då man även kommer in som Emerald.
 

henrik l

Medlem
.Det var väldigt mycket folk när jag kom dit vid 15, vid 17-tiden var det knappt halvfullt.

Nu har jag väldigt usel koll på BA's avgångar västerut. Någon som kan tidtabellerna bättre får gärna korrigera mig, men min gissning är att det finns en hel del avgångar med F västerut som gör att det blir fullt?
 
Toppen