Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Hotels.com, till skillnad från Booking.com, håller inte koll på om man verkligen bor på hotellet eller ej, de håller bara koll på om man har avbokat eller ej. Detta var ju så bra när man fick 600 Eurobonuspoäng per vistelse när man bokade hotell via SAS hotellbokning (som går via Hotels.com), det fanns ju diverse vandrarhem i Asien som kostade under 30 SEK/natten. På den tiden när man fick 50 SEK i cashback hos Cashbackshopping per bokning hos Booking.com så fungerade det inte att låta bli att bo på vandrarhemmet.
 

Homer

Medlem
Var på väg att boka ett hotel när jag såg detta, gäller det alltid "hemliga priser"
gäller det något annat än "hemliga priser" ?

Eftersom man inte får hotellnätter borde man få den högre återbäring på cashbacksidor?



Hotels.jpg
 

Homer

Medlem
Gjorde ett nytt försök och hade tänkt lägga in en rabattkod, men nu stod det att mitt hemliga lila pris skulle
ge mig en rewardnatt (priset var oförändrat)
 

Samosaguas

Medlem
Förändringar i programmet vid inlösen av bonusnatt!

Vi vill berätta för dig om ändringar i vårt lojalitetsprogram Hotels.com® Rewards.

Från och med 27/11/2019 kommer vi ta ut en inlösenavgift på 45 SEK för varje bonusnatt1 du löser in. Om du däremot löser in bonusnätter i Hotels.coms app betalar du ingen inlösenavgift!

Vi inför den här ändringen för att täcka vissa kostnader för programmet så att ni 43 miljoner Hotels.com Rewards-medlemmar kan fortsätta ta del av våra förmåner.

Varje gång du samlar 10 nätter får du alltså 1 bonusnatt. Du betalar för inlösenavgiften samt för ordinarie skatter och avgifter. Kom ihåg att du inte behöver betala någon inlösenavgift när du löser in bonusnätter i appen.
 

dino_81

Medlem
Ingen direkt försämring för mig personligen då jag tycker att det går utmärkt att använda appen (som dessutom ibland ger bättre pris).

Är detta främst för att styra personer från vanliga hemsidan mot appen?

Tänker att cashbacksidor, ex. Refunder, inte fungerar via appen. Men bonusnätter ger väl ingen cashback?
 
Last edited:
Blir mer och mer trött på hotels.com.
Jag tycker det är ok med gratis nätterna men saknar status perks mer o mer faktiskt.

Hade jag inte bott så mycket på olika ställen där det är smidigt att boka via hotels hade jag seriöst övervägt att överge hotels.com.
 
Toppen