Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

mha321

Medlem
Har sån fruktansvärd beslutsångest var jag ska bo någonstans, åker ner en natt i slutet på november.
Den status jag besitter är radisson gold och accor silver.
Är det värt att bo på radisson för möjlig upgrade? Eller ska man satsa på att få in fler nätter hos accor istället?
Radisson är helt OK. Men det är inte ett av de hotell som uppgraderar "varje gång" (men inte heller "aldrig").

Huruvida det är värt det mot accor är ju en mycket mer komplicerad fråga -- hur långt har du kvar till användbar status där? Om du är säker på att du når den genom att ta dessa nätter där, och ganska säker på att du inte når den om du inte gör det, så kan det säkert vara värt det :)
 

Gargamel

Medlem
Fyller på med min erfarenhet av Hilton Berlin. Bra läge, nära till allt som turist. Bra inomhus pool/relax och som tidigare nämnt bra frukost (pre corona, kan vara annorlunda nu). Dock verkar de ha köpt sängarna på samma ställe som Slussen, sjukt hårda typ som att sova på en planka.
 

Felix

Medlem
För lite mer Berlinkänsla kan jag varmt rekommendera Circus Hotel – medelstort, charmigt, independent hotell som alltid levererat när jag varit där. Anordnar även aktiviteter, både inne i stan och utflykter. Ligger inte i turistsmeten i Mitte/Kudamm utan perfekt vid Rosenthaler Platz, mysiga Kastanienallee ett stenkast därifrån och bra förbindelser till resten av staden. För den som gillar G&T finns en riktigt bra ginbar några hundra meter bort, plus flera andra trevliga "berlinska" barer. Är i princip alltid mycket liv vid Rosenthaler Platz, så kan vara lite stökigt. Hotellet har renoverat under Corona, vet inte riktigt hur mycket men öppnar igen i höst.
 

Treo

Medlem
Fyller på med min erfarenhet av Hilton Berlin. Bra läge, nära till allt som turist. Bra inomhus pool/relax och som tidigare nämnt bra frukost (pre corona, kan vara annorlunda nu). Dock verkar de ha köpt sängarna på samma ställe som Slussen, sjukt hårda typ som att sova på en planka.

Hårda sängar är sköna :)

Vi bodde där i augusti, frukosten lades upp på tallrikar av personal bakom plexiglas (tänk skolbespisning, fast med munskydd), begränsat utbud men bra kvalitet. Drycker serverades vid bordet.
Ordinarie lounge stängd, man har tillgång till "lounge bar" istället (samma ställe som frukosten alltså), liknande upplägg som frukosten vid "evening canapées).

Trevlig betjäning, bra läge som sagt.
 

lucasd

Medlem
Till slut bokade vi (Fru-Samosaguas, Mini-Samosaguas och jag) Ritz-Carlton Berlin för våra fem nätter i Berlin i oktober. Detta blir ersättningsresa för den planerade resan till Bali så kändes rätt att satsa på ett fint hotell. Kostnaden landade på 260 euro per natt inklusive frukost. Återkommer med reserapport!

Nyfiken bara, vad fick er att välja Ritz-Carlton istället för Waldorf Astoria? Priset på WA verkar ju vara lite lägre i oktober. Ska ju till Berlin snart och har bokat Waldorf Astoria, men tänkte om Ritz-Carlton gör något bättre? :)
 

Samosaguas

Medlem
Nyfiken bara, vad fick er att välja Ritz-Carlton istället för Waldorf Astoria? Priset på WA verkar ju vara lite lägre i oktober. Ska ju till Berlin snart och har bokat Waldorf Astoria, men tänkte om Ritz-Carlton gör något bättre? :)
Jag tycker Ritz-Carlton ser ut att vara lite mer vår stil inredningsmässigt, plus att jag samlar poäng inom Bonvoy. Dessutom var det väldigt lite, om någon, prisskillnad när jag kollade priser för 2 vuxna och 1 barn. Men om Waldorf Astoria gör något bättre eller om det dyker upp en väldigt bra deal så är inte jag den som är den ;) Återkom gärna när du testat Waldorf Astoria.
 

Samosaguas

Medlem
Till slut bokade vi (Fru-Samosaguas, Mini-Samosaguas och jag) Ritz-Carlton Berlin för våra fem nätter i Berlin i oktober. Detta blir ersättningsresa för den planerade resan till Bali så kändes rätt att satsa på ett fint hotell. Kostnaden landade på 260 euro per natt inklusive frukost. Återkommer med reserapport!
Blev ju tyvärr ingenting med detta så får blir en resa till Berlin vid senare tillfälle. Hoppas att få testa Ritz-Carlton då istället :(
 
Toppen