Senaste nytt

Hotelltips Berlin?

Mikado

Medlem
Härligt! Då var vi där kanske samtidigt? SPA var stängt över långhelgen som just passerat. Fick plikttroget info om detta i god tid via email. Dessutom hade de ju ordnat access till Pullmans SPA på andra sidan gatan :) Det är för övrigt en helt ok anläggning på Intercon om man är sugen på en flora av bastubad, relaxa och bada lite pool. Bonus för att de har fullt badkit inkl. badrock även för de minsta besökarna. Checkade ut en badrock i 104cl till dottern vid förra besöket. :)

Bodde du i västra (höga huset) eller östra vingen? Vilken rumtyp?
Vi var där helgen innan, 25-28 oktober. Precis, fick också bra information! Men testade inte Pullmans, inte riktigt samma sak att ta på ytterkläder och gå över gatan som att glida ner i morgonrock.

Vi bodde i höga huset i en junior suite, 1201 om jag inte minns fel. Riktigt fint rum!
 

lucasd

Medlem
Väcker denna tråd då jag ska till Berlin en helg i november - som en kort weekend-resa. Har kollat på följande hotell: Berlin Marriott Hotel, Hilton Berlin, Hotel am Steinplatz och Westin Grand Berlin. Har någon erfarenhet från dessa, från den senare tiden? Vad jag kunnat se så är Westin väldigt bra, men börjar bli lite utdaterat. Marriott är modernare och verkar inte finnas något ”dåligt” med, samtidigt som Hilton har en stor lounge. Hotel am Steinplatz har jag inte hittat något dåligt om, men hur är själva läget?

Jag är HHG (så får ju ändå ej ta del av Hilton-loungen) och Bonvoy Platinum Elite, därav gärna någon av de kedjorna. Mest tilltalande just nu är Westin Grand Berlin, tack vare att de har ett väldigt bra pris. Men jag är absolut beredd på att lägga mer pengar, om det är så att det ger en bättre upplevelse :)

Uppskattar all input!
 

011430121

Medlem
Väcker denna tråd då jag ska till Berlin en helg i november - som en kort weekend-resa. Har kollat på följande hotell: Berlin Marriott Hotel, Hilton Berlin, Hotel am Steinplatz och Westin Grand Berlin. Har någon erfarenhet från dessa, från den senare tiden? Vad jag kunnat se så är Westin väldigt bra, men börjar bli lite utdaterat. Marriott är modernare och verkar inte finnas något ”dåligt” med, samtidigt som Hilton har en stor lounge. Hotel am Steinplatz har jag inte hittat något dåligt om, men hur är själva läget?

Jag är HHG (så får ju ändå ej ta del av Hilton-loungen) och Bonvoy Platinum Elite, därav gärna någon av de kedjorna. Mest tilltalande just nu är Westin Grand Berlin, tack vare att de har ett väldigt bra pris. Men jag är absolut beredd på att lägga mer pengar, om det är så att det ger en bättre upplevelse :)

Uppskattar all input!
Har bott några gånger på Hilton Berlin, bra lounge när den är öppen, har varit stängd nu under pandemin, om du vill äta frukost i restaurangen kan det vara lång kö på helgen.
Läget i övrigt två tunnelbanelinjer många restauranger i området
Gång avstånd till shopping, ca 20 minuters promenad till Alexanderplats.
I övrigt så har jag bara bott på Hampton In West och Scandic Kurfürstendamm i Berlin gillar även dessa, men jag har inte såååå höga krav.
 

palmen

Moderator
Väcker denna tråd då jag ska till Berlin en helg i november - som en kort weekend-resa. Har kollat på följande hotell: Berlin Marriott Hotel, Hilton Berlin, Hotel am Steinplatz och Westin Grand Berlin. Har någon erfarenhet från dessa, från den senare tiden? Vad jag kunnat se så är Westin väldigt bra, men börjar bli lite utdaterat. Marriott är modernare och verkar inte finnas något ”dåligt” med, samtidigt som Hilton har en stor lounge. Hotel am Steinplatz har jag inte hittat något dåligt om, men hur är själva läget?

Jag är HHG (så får ju ändå ej ta del av Hilton-loungen) och Bonvoy Platinum Elite, därav gärna någon av de kedjorna. Mest tilltalande just nu är Westin Grand Berlin, tack vare att de har ett väldigt bra pris. Men jag är absolut beredd på att lägga mer pengar, om det är så att det ger en bättre upplevelse :)

Uppskattar all input!
Hilton brukar kosta runt 100€ natten, oslagbart i mina ögon. Bor alltid där om priset är där omkring.
Frukost med ägg-kock och en trevlig Lounge (som dock kan vara väldigt full). Inte bott där under Corona så saker kan ju ändrats men bor där i oktober igen så lär få reda på det.
Läget är bra om man vill titta turist grejer och finns massa tunnelbana runt knuten så det är lätt att ta sig till andra områden.
 

lucasd

Medlem
Har bott några gånger på Hilton Berlin, bra lounge när den är öppen, har varit stängd nu under pandemin, om du vill äta frukost i restaurangen kan det vara lång kö på helgen.
Läget i övrigt två tunnelbanelinjer många restauranger i området
Gång avstånd till shopping, ca 20 minuters promenad till Alexanderplats.
I övrigt så har jag bara bott på Hampton In West och Scandic Kurfürstendamm i Berlin gillar även dessa, men jag har inte såååå höga krav.
Hilton brukar kosta runt 100€ natten, oslagbart i mina ögon. Bor alltid där om priset är där omkring.
Frukost med ägg-kock och en trevlig Lounge (som dock kan vara väldigt full). Inte bott där under Corona så saker kan ju ändrats men bor där i oktober igen så lär få reda på det.
Läget är bra om man vill titta turist grejer och finns massa tunnelbana runt knuten så det är lätt att ta sig till andra områden.

Tack för era svar!

Fick upp Waldorf Astoria nu också, som ett vettigt alternativ. Ett pris på 150€/natt gör att det känns givet. Såg riktigt bra ut, dessutom bra betyg! Det känns bara lite ”off”, men det kanske det inte är?

Ska se över det lite, annars blir det nog Hilton Berlin :)
 

Kris

Medlem
Tack för era svar!

Fick upp Waldorf Astoria nu också, som ett vettigt alternativ. Ett pris på 150€/natt gör att det känns givet. Såg riktigt bra ut, dessutom bra betyg! Det känns bara lite ”off”, men det kanske det inte är?

Ska se över det lite, annars blir det nog Hilton Berlin :)
Nu har jag de sista många åren uteslutande kört IHG i Berlin, så kan inte kommentera på Hilton, waldorf etc. Däremot ligger InterContinental, som jag brukar nyttja, en kort promenad från Waldorf. Berlin är väldigt stort och utspritt, men dock smidigt att ta sig runt oavsett val av kollektivtrafik, taxi eller cykel. Så läget är lite beroende på vad du är ute efter. Waldorf ligger precis vid både S-bahn (väldigt snabbt att ta sig genom pulsådern via hauptbanhof, Alexanderplatz, Warschauer Strasser), U-bahn och massor av bussar ex 100/200 som snabbt tar dig till PdamerPl och vidare. Dessutom är hotellet förhållandevis nytt med (gissningsvis, har inte varit uppe) spektakulär utsikt.

Generellt sett är Berlin totalt prisvärt och i synnerhet just nu är priserna verkligen i botten. Väntar på att club InterContinental skall köra igång för fullt igen och att det uppstår en lucka i kalendern för nästa besök för egen del. Sist jag var nere var första helgen i mars. I retrospekt, bra timing... :)
 

Flyer722

Medlem
Väcker denna tråd då jag ska till Berlin en helg i november - som en kort weekend-resa. Har kollat på följande hotell: Berlin Marriott Hotel, Hilton Berlin, Hotel am Steinplatz och Westin Grand Berlin. Har någon erfarenhet från dessa, från den senare tiden? Vad jag kunnat se så är Westin väldigt bra, men börjar bli lite utdaterat. Marriott är modernare och verkar inte finnas något ”dåligt” med, samtidigt som Hilton har en stor lounge. Hotel am Steinplatz har jag inte hittat något dåligt om, men hur är själva läget?

Jag är HHG (så får ju ändå ej ta del av Hilton-loungen) och Bonvoy Platinum Elite, därav gärna någon av de kedjorna. Mest tilltalande just nu är Westin Grand Berlin, tack vare att de har ett väldigt bra pris. Men jag är absolut beredd på att lägga mer pengar, om det är så att det ger en bättre upplevelse :)

Uppskattar all input!

Ta en titt på Melia Berlin, perfekt centralt läge precis vid floden. 4 nätter i december för 220EUR lär vara prisvärt även nu.
 

Direktorn

Medlem
Har bott på Hilton Berlin. Tyckte hotellet var bra. Hade mousserande på frukost och då blir det alltid ett extra plus hos mig.
 

011430121

Medlem
Fick upp Waldorf Astoria nu också, som ett vettigt alternativ. Ett pris på 150€/natt gör att det känns givet. Såg riktigt bra ut, dessutom bra betyg! Det känns bara lite ”off”, men det kanske det inte är?
Det var ett bra pris har aldrig sett priset under 220€ på Waldorf, upplever inte att de ligger off, jag bor i den delen av stan om det inte är boende på Hilton Berlin, ligger bra till för turistbesök och varuhuset Ka-De-We, tyvärr är deras fantastiska livsmedelsavdelning med restauranger under ombyggnad just nu, det är nog endast 50% av ytan som är öppen, dock en av champagnebarerna öppen.
På söndagarna är alla butiker stänga, vill minnas att de har öppet på söndagarna i december.
Nu behövs munskydd när man åker med kollektiva färdmedel.
Hoppas du/ni får en fin vistelse i Berlin.
Glöm inte att skriva en reserapport!
 

Berglund

Medlem
Har inte bott på Waldorf Astoria i Berlin men tänker lite försiktigt som såhär - närhelst ett Waldorf Astoria säljs för €150/natten så bokar man det och tittar inte tillbaka!!!

WA här i Amsterdam går regelbundet nu under corona för €400/natt men kostar normal det dubbla. €150 är ett mycket bra pris, boka genast!
 
Toppen