Senaste nytt

Hotell vid Zürichsjön, Schweiz

Agö

Medlem
Söker tips på det absolut bästa hotellet vid Zürichsjön, helst inte mer än en 1-1,5 h från Zürich flygplats. Hotellet bör därtill ha mycket bra mat, gärna stjärnnivå, alt. ligga nära restauranger av denna kaliber.

@Resenären , har du några uppslag?
 

Jönsson

Medlem
Kan du tänka dig att inte bo vid Zürichsee? En timme från flygplatsen, mot Luzern-hållet, ligger Witznau. Park hotel (5*) där är riktigt tjusigt. Har en restaurang med en stjärna. Utsikt över sjön. Bil är dock ett måste.
 

Agö

Medlem
Kan du tänka dig att inte bo vid Zürichsee? En timme från flygplatsen, mot Luzern-hållet, ligger Witznau. Park hotel (5*) där är riktigt tjusigt. Har en restaurang med en stjärna. Utsikt över sjön. Bil är dock ett måste.
Ser fantastiskt ut. Precis den typ av ställe jag letar efter.
 

Jönsson

Medlem
Finns dock vad jag vet bara sviter (du får dubbelkolla) så var beredd att lägga en del på rummet. De har paket för svit plus mat i Michelin-restaurangen Prisma vilket gör det lite fördelaktigare.
 

Senator

Moderator
+1 på Dolder om du vill vara nära stan. Har inte bott där, men har varit på hotellet och det ligger sjukt fint till med magnifika vyer. Dock inte vid sjön.

Ett annat hotell som ligger bra till i stan är Baur au Lac
5 star hotel Zurich | Baur au Lac

Om sjönära upplevelser är prio vill jag lägga till Bodensee som är ca 1t från Zurich, t.ex. Konstanz ligger fint till med några bra hotel
Steigenberger Inselhotel, Konstanz
Hotel Constance – Steigenberger Inselhotel online reservations
 

Resenären

Medlem
Jag håller också på The Dolder Grand. Ett magnifkt ställe med vacker utsikt över både stan och sjön.
Smidigt att komma dit med Dolder bahn, eller så ordnar hotellet med transfer från flygplatsen.
Jag hade även tänkt föreslå Park Hotell Weggis, men det är stängt för renovering ytterligare ett år framåt.
 

Agö

Medlem
Tack. Jag har väldigt bra koll på Lac Lemán/Genèvesjön men dålig koll runt Zürich så mkt bra med tips.
 
Toppen