Senaste nytt

Hotell i Göteborg vid centralstation?

GOTBound

Medlem
Ja
Bumpar upp en gammal tråd. Ska ha en natt i Gbg nästa vecka och tänkte ta Clarion Post, som jag bott på några gånger tidigare och gillar, men då mitt gymkort i nationell kedja gått ut så behöver jag ett hotell med gym - stämmer det som står på Posts hemsida att man inte har tillgång till gym efter 18 på vardagar och inte alls på helger då gymmet ligger hos "Skönhetsfabriken"?

Ska bo inom Nordic Choice så Clarion Odin verkar vara ett vettigt alternativ och ger tillgång till träning hos Nordic Wellness. Har inte bott där tidigare men antar att det är ok?
Post är tredjeplats för Nordic Choice i Göteborg enligt mig; Avalon är etta, Comfort två och Post trea.
Om närheten till Centralen är krav så ligger Avalon typ 10 minuters promenad bort och Comfort 15 minuter. Några minuters kollektivtrafik med spårvagn till båda om vädret inte är på din sida.

Jag har nämnt detta i andra NC-relaterade trådar men Post är verkligen ingen höjdare, tråkig personal och tråkiga rum, takpoolen är det som någorlunda räddar Post.

EK
 

TP12

Medlem
Ja

Post är tredjeplats för Nordic Choice i Göteborg enligt mig; Avalon är etta, Comfort två och Post trea.
Om närheten till Centralen är krav så ligger Avalon typ 10 minuters promenad bort och Comfort 15 minuter. Några minuters kollektivtrafik med spårvagn till båda om vädret inte är på din sida.

Jag har nämnt detta i andra NC-relaterade trådar men Post är verkligen ingen höjdare, tråkig personal och tråkiga rum, takpoolen är det som någorlunda räddar Post.

EK
Tack - hade tänkt Avalon om det inte vore för att de enligt hemsidan verkar sakna gym :(
 

Jönsson

Medlem
Tack - hade tänkt Avalon om det inte vore för att de enligt hemsidan verkar sakna gym :(
Finns gym på Comfort. Tycker det är ett rätt hyfsat hotell om man kan acceptera lite enklare standard. Väldigt trevlig personal också, de gånger jag har bott där. Gångavstånd från stationen.
 
Alltid tyckt post varit bra men vid vistelse där för några veckor sedan så blev jag sådär nöjd o det kopplade framförallt till frukosten. Var allmän kaos vid buffén samt att den var riktigt tråkig mot vad den brukar vara. Dels var mycket slut samt att mycket saknades. Det kombinerat med ingen som helst anpassning för att folk skulle hålla distans ger ett stort minus. Rummen o poolen är ju bra som vanligt. Dock inga uppgifter hur de andra hotellen som diskuterats har det gällande frukosten just nu.
 

GOTBound

Medlem
Ett sidospår om det går bra. Finns det ett ok hotel med smidig parkering i stan?

Avalon har valet parkering för 495 kr, sjukt smidigt. Comfort har en stor publik parkeringsplats utanför som drivs av Göteborgs Stad, kostar dock upp till 40 kr timmen beroende på tid och dag. Comfirt har även ”egen” parkering för vad om jag minns rätt är 495 kr.
Gothia Towers har parkering i Focus-huset, en liten inomhus promenad dock.
 

GOTBound

Medlem
Alltid tyckt post varit bra men vid vistelse där för några veckor sedan så blev jag sådär nöjd o det kopplade framförallt till frukosten. Var allmän kaos vid buffén samt att den var riktigt tråkig mot vad den brukar vara. Dels var mycket slut samt att mycket saknades. Det kombinerat med ingen som helst anpassning för att folk skulle hålla distans ger ett stort minus. Rummen o poolen är ju bra som vanligt. Dock inga uppgifter hur de andra hotellen som diskuterats har det gällande frukosten just nu.

Avalon kör buffé med in-house bakade och monterade färdiga smörgåsar, in-house bakat individuellt packade brödskivor, pålägg och annat från kallköket i små glasburkar med lock alt. glasskålar plastade, allt individuellt. Varmt såsom ägg, bacon, korv etc serveras vid bordet.

EK
 

intuition

Medlem
Clarion post erbjuder väl valet parkering i nordstan. Dyrt som pokker om jag minns rätt.

Clarion odin har reserverade platser i garaget rakt under (infart mellan netto och gp). Hissen går upp till hotellet, det är nog det smidigaste om man inte räknar valet.
 
Toppen