Senaste nytt

Hjälp med travel pass produkter

niksal

Medlem
Då det tydligen finns en hel del frekventa resenärer här, så hoppas jag att det finns erfarenhet av SK/KF Travel Pass produkter.

Som det framgick i en annan tråd så reser jag så gott som varje vecka inom Norden (baserad i HEL), främst mellan de nordiska huvudstäderna, men ibland också till ställen som Karup, Trondheim, Stavanger, Göteborg etc.

Min arbetsgivare har en strikt "billigast gäller" policy, vilket gör att jag alltmer hamnar flyga DY och ibland även AY. Flexibla biljetter är sällsynta, och om t.ex. det på CPH-HEL rutten sparar företaget 150€ att ha mig på 20.20 flyget istället för 17.30 flyget så får det vara så. Jag är definitivt bland de som reser mest frekvent inom företaget. Jag kan boka mina resor generellt ca 1 vecka innan avfärd, och det är en sekreterare som vi "måste" använda.

Nu har jag läst en hel del om Travel Pass produkter, både TPI och TPM. En TPI Nordic t.ex. skulle passa ganska bra tror jag, men de är ju inte precis billiga.

Så mina frågor är:

-Hur många av er reser med TP produkter och med vilka?
-Hur motiverar ni TP produkterna åt era arbetsgivare?
-Har ni bra erfarenheter av TP produkterna?
-Vilka bokningsklasser bokas flygen i?

Jag har försökt diskutera om detta med min arbetsgivare tidigare, men har tänkt försöka ta ännu en diskussion och vill gärna vara bra förberedd.

Tackar för synpunkter!
 

Lonelyflyer

Medlem
Kan svara på en fråga bara, TP bokas i C-klass eller liknande flex eller fullflex (beroende på företag iofs)
Har aldrig sett nån åka TP på fixbiljetter

Jag satt själv på saskontoret här i OSD för drygt 3 år sen, och TP var nåt av de lättaste samtalen, gick alltid att boka in samt ändra i och om jag inte minns var det förtur på överbokade plan.
 
Jag har TPI för Sverige sedan 98 och det är en mycket bra produkt. Enkelt att boka och boka om. Man blir automatiskt EBG när man köper årskort. Snittpriset per resa blir ju lägre ju mer du reser men eftersom jag reser mycket genom hela landet blir det fördelaktigast med obegränsad inrikes. Dessutom slipper ju arbetsgivaren en hel del administration som ju är värt en hel del.
 

cikada

Medlem
Hade TP under väldigt många år, fram tills jag pensionerade mig för ett år sedan. TP är ett fantastiskt förmånligt och bekvämt sätt att resa och servicen du får från TP-kundtjänst är den bästa tänkbara. Ett TP betalar sig snabbt, inom vår organisation lade vi brytpunkten vid 30 inrikesresor om året för att erhålla TP. Fram till 2008 när inte längre JZ ingick i TP var brytpunkten ännu lägre. Märk att jag pratar om TP unlimited på SAS. Det finns ju andra typer av TP men för dessa har jag inte räknat ut var brytpunkten ligger. Man bokas alltid i C.
 
Hittade följande när jag läste om SAS EB Diners Club:

Fakta Diners Club

Tillgång till hundratals flygplatslounger världen över.


Stämmer detta och i så fall vilka lounger gess tillgång till?
 
Toppen