Senaste nytt

Hjälp! Denied boarding Air France

Alf

Medlem
Går bra nu , LH811 25 min försenad just nu så nu har 50 min på oss att byta.

I övrigt har AF mailat en evoucher på 175 eur, känns klent eller vad säjer ni som är experter?

Det beror ju på hur mycket försenad du kommer att vara till Paris. Jag tycker inte du verkar bli så mycket försenad av vad jag förstått av inläggen. Annars är det bara att beräkna den faktiska förseningen och söka ersättning för det enligt EU normen. Jag tycker att det är ganska generöst med en voucher på 175 EUR i detta läge.
 

JimmyH

Medlem
Tack för ditt svar Alf får helt enkelt avvakta och se, fortfarande boarding här på Landvetter som det ser ut nu så kommer vi få problem att hinna med bytet på frankfurt.

Och tack även till er andra här på BC , ni är fantastiska på att svara!
 

Alf

Medlem
Tack för ditt svar Alf får helt enkelt avvakta och se, fortfarande boarding här på Landvetter som det ser ut nu så kommer vi få problem att hinna med bytet på frankfurt.

Och tack även till er andra här på BC , ni är fantastiska på att svara!

Sorry, jag missade nog lite med tider. Jag trodde ni redan var i Frankfurt. Då hinner det nog bli några timmat i förseningar innan ni är framme. Lycka till i fortsättningen med resan.
 

Nemo

Medlem
Går bra nu , LH811 25 min försenad just nu så nu har 50 min på oss att byta.

I övrigt har AF mailat en evoucher på 175 eur, känns klent eller vad säjer ni som är experter?
Avvakta tills ni är framme i Paris, först då vet ni ju hur lång tid ni blev försenade.
Edit: vet de redan nu att ni blir >2h försenade så begär hela summan.

Lagkravet är kontant (inte voucher) €250 p/p. Detta halveras till €125 ifall ni blir max 2h försenade.
Du har möjlighet, men inte skyldighet, att acceptera voucher på €350 alt €175 istället för cash.

Passenger rights | Fact Sheets on the European Union | European Parliament
Edit: Ladda ned app så har du all info med dig (och kan visa upp i incheckningen).
Passenger rights - EU apps - Publications Office of the EU

Passengers rights Air France
3.2 DENIED BOARDING COMPENSATION
If you are refused boarding, you are entitled to compensation, issued by check or bank transfer, or if you choose, in the form of a non-refundable transportation credit voucher. You are not entitled to compensation if you were refused boarding for reasons related to health, security or inadequate travel documentation.

Transportation credit voucher amounts (non-refundable):
- A – Flights up to 1,500 km: *€350
- B – Flights within the EU of more than 1,500 km, and all other flights
between 1,500 and 3,500 km: *€500
- C – Non-EU flights of more than 3,500 km: *€800

Compensation amounts (cash):
- A – Flights up to 1,500 km: *€250
- B – Flights within the EU of more than 1,500 km, and all other flights
between 1,500 and 3,500 km: *€400
- C – Non-EU flights of more than 3,500 km: *€600
* This transportation credit voucher amount / compensation may be reduced by 50% if the arrival time of the alternative flight does not exceed the initial scheduled arrival time by 2 hours (for flights under category A), 3 hours (for flights under category B) or 4 hours (for flights under category C).
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Visserligen inte Air France men SAS kan ta er dit ikväll.

Kl 13.40 avgår SK158 GOT-ARN, ankomst kl 14.35.

Kl 16.10 avgår SK579 ARN-CDG, ankomst kl 18.40.

Kostar just nu 1693:- per person, för sex personer, i SAS Go Light eller 1813:- per person i SAS Go Smart.

Denied boarding blir dyrt för Air France - på dem bara!

Ring och ligg på AF som attans.

@Berglund alternativ ligger överst på min lista - sedan finns det andra alternativ också - om det alternativt skulle skita sig.

Mend det viktiga - ligg på dem!


Visa bifogad bild 93325
Kunde inte låta bli :rolleyes:
IMG_2682.jpg
 
Toppen