Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

Det där känner jag igen. Precis så när jag varit där några gånger. Känts helt oengagerat i receptionen. Senast dock ok men då hade jag påmint om alla fel gången före.
Ibland har de dock en man med östeuropeisk brytning i receptionen som är fantastiskt trevlig och alltid uppmärksammar status med några glada ord och uppgraderar så långt det går.
 

rsimon

Medlem
Skriv till Hilton centralt med era synpunkter på Hilton Slussen. Jag gjorde det förra sommaren efter ett mycket tråkigt och oengagerat bemötande, ingen uppgradering trots lediga rum etc. Jag fick en Be My Guest-voucher som kompensation vilket berättigar till en övernattning i standardrum på valfritt Hilton-hotell i hela världen.
 

Tostarp

Medlem
Fick detta på min kommande natt på Hilton Slussen.
upload_2018-8-20_9-21-23.png

Troligtvis är det ett sätt för hotellet att verkligen konsekvent vägra uppgraderingar?
 

FF#1

Medlem
Har inte bott där på ett tag, måste väl ge de ett nytt försök snart.
Bådar inte gott med dessa neddragnnignar. men det är ju fullt var och varannan dag så de skiter väl i det.
 

Jönsson

Medlem
Fick detta på min kommande natt på Hilton Slussen.
Visa bifogad bild 78861
Troligtvis är det ett sätt för hotellet att verkligen konsekvent vägra uppgraderingar?
Eller så beror det helt enkelt på att de har hög beläggning och många statusgäster som vill ha sin uppgradering. Man kan misstänka att Hilton Slussen har en relativt hög andel gäster med guld eller diamantstatus, eftersom det är landets enda kvarvarande Hilton i en relativt stor stad med många affärsresenärer.

Generellt sett, de nätter där priserna är höga är också beläggningen hög och därför också chansen lägre för uppgradering. Att det ser ut att finnas rum kvar när om man för en sökning eller testbokning, behöver inte betyda att det verkligen finns gott om rum. Det är ju ett känt faktum att hotellen överbokar för att täcka avbokningar, vilket då istället kan medföra nedgradering. Dessutom är det många statusgäster som krigar om de kvarvarande rummen i högre rumskategori vilket minskar chansen till uppgradering.

Det är också en svår nöt att knäcka det där med vilken tid på dagen man ska checka in för att öka chansen att få uppgradering när hotellet är nära fullbelagt. Inte för tidigt för då väntar hotellet på nya bokningar och avbokningar. Men inte heller för sent för riskerar alla rum i högre kategori att vara ute till andra statusgäster.
 

jerixon

Medlem
Själv inte mkt Hilton i Stockholm nu för tiden.
Blir mest hotell ur SPG gruppen då jag tycker de är bättre och mer prisvärda i jämförelse.
Loungen på Slussen har varit riktigt dålig senaste gångerna, så inte mkt mervärde när jag bor själv.

Eller så beror det helt enkelt på att de har hög beläggning och många statusgäster som vill ha sin uppgradering. Man kan misstänka att Hilton Slussen har en relativt hög andel gäster med guld eller diamantstatus, eftersom det är landets enda kvarvarande Hilton i en relativt stor stad med många affärsresenärer.

Generellt sett, de nätter där priserna är höga är också beläggningen hög och därför också chansen lägre för uppgradering. Att det ser ut att finnas rum kvar när om man för en sökning eller testbokning, behöver inte betyda att det verkligen finns gott om rum. Det är ju ett känt faktum att hotellen överbokar för att täcka avbokningar, vilket då istället kan medföra nedgradering. Dessutom är det många statusgäster som krigar om de kvarvarande rummen i högre rumskategori vilket minskar chansen till uppgradering.

Det är också en svår nöt att knäcka det där med vilken tid på dagen man ska checka in för att öka chansen att få uppgradering när hotellet är nära fullbelagt. Inte för tidigt för då väntar hotellet på nya bokningar och avbokningar. Men inte heller för sent för riskerar alla rum i högre kategori att vara ute till andra statusgäster.
 

Tostarp

Medlem
Som sagt ingen uppgradering i helgen. Dock trevligt bemötande och bra service. Gick inte till loungen öht då jag har dåliga erfarenheter från innan (litet, trångt, dåligt utbud etc). Hade bil och parkerade, som fungerade bra trots röran vid slussen.

Kommentar från incheckning ang ev uppgradering var att "Vi uppgraderar inte längre.."!

Jag får vibbar om att detta hotell snart kommer att gå ur Hilton-familjen. Fråga mig inte varför, men jag bara får det...
 
Toppen