Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

pswe

Medlem
Hotell: Hilton Slussen
Datum: Dec 2021
Bokat: Queen room
Uppgradering: King Executive with view.
Status: HHD


EDIT: Golvvärmen och handdukstorken i badrummet avstängda.
Termostaten för att reglera värme i rummet är även borttaget.
Nytt kylskåp däremot.

Nu får du vara med o hjälpa till lite för klimatet, hotellet ligger ju på Söder, ta seden dit du kommer, vindstilla dagar blir det ingen golvvärme. ;)
 

M@GNÜS

Medlem
Tack för tippset, provade detta samt diverse ”hacks” för hotel mode utan framgång.

Rätt säker att han menade titta bakom tv’n efter termostaten…

Hoppas det inte var du som var nere och skrek på personalen i receptionen om att det inte gick att streama till tv’n för några dagar sedan. Nu var det säkert någon annan som stod och skrev j-vla sk-t hotell och andra trevligheter till några som inte har något med tv-valet att göra…
 

GOTBound

Medlem
Rätt säker att han menade titta bakom tv’n efter termostaten…

Hoppas det inte var du som var nere och skrek på personalen i receptionen om att det inte gick att streama till tv’n för några dagar sedan. Nu var det säkert någon annan som stod och skrev j-vla sk-t hotell och andra trevligheter till några som inte har något med tv-valet att göra…

Termostatet hittade jag… flyttat till bredvid dörren. Rummet har ny tv som tar upp platsen där termostaten satt förr.

Jag fick bekräftat av front desk att alla nya tv:ar har denna spärr.

For the record, nej det var inte jag, det skulle aldrig falla mig in, front desk är inte de som driver hotellet eller tar de strategiska besluten.
 

GOTBound

Medlem
Termostatet hittade jag… flyttat till bredvid dörren. Rummet har ny tv som tar upp platsen där termostaten satt förr.

Jag fick bekräftat av front desk att alla nya tv:ar har denna spärr.

For the record, nej det var inte jag, det skulle aldrig falla mig in, front desk är inte de som driver hotellet eller tar de strategiska besluten.
OT
De ny tv:arna på Hilton Slussen 55" UHD LG-7 serien är från en hotell modellserie hos LG och är utrustade med programvaran Pro:Centric Direct och Pro:Centric Smart som tillåter hotellet att konfigurera/låsa tv:n.
Hotellen kan skapa profiler som de kan skicka ut till tv:arna och även styra tv:arna via LAN/Wi-Fi i realtid.
Hilton Slussen har valt att att låsa ner tv:arna helt.

Det går att anpassa Pro:Centric Direct /Smart så att vissa funktioner tillåts, ex. SMART-TV funktioner, tillgång till ex. HDMI ingångarna.
För att komma åt Pro:Centric Direct /Smart behövs en installations-fjärrkontroll alt. koppla upp sig via nätverket, RS23C eller en pre-konfigurerad USB sticka.
Hilton Slussens tv:ar är anslutna med coax men inte LAN så jag tror inte de har aktiv right management såvida de inte är anslutna via Wi-Fi.
Dvs. det gamla LG hotel-tv tricket longepress på SETTINGS och sen slå in sekvensen 1-1-0-5 inte längre fungerar.

Nu när jag inte kunnat titta på NETFLIX och andra streaming-tjänster roade jag mig med att nerda ner mig i Pro:Centric programvaran och miljön... Mrs.GOTBound är inte alls lika road över av att jag nerdat ner mig i detta.
Btw, om inte jag inte minns fel finns det en eller flera medlemmar här som arbetar med denna typ eller snarlik bildhårdvara för publika arrangemang och hotell som vet betydligt mer än en förmiddags online studerande.
/OT
 

Senator

Moderator
Att det inte finns Chromecast på varenda Hilton är ju skandal. Man vill ju kolla på sitt eget streamade material.
Nu är det här OT men hur ser det ut på andra hotell? Hur mycket kostar det att erbjuda som hotell? Varför Chromecast och inte Apple TV?

Den fundamentala frågan är väl enklare. Möjliggöra streaming från egna konton på TVn antingen direkt i TV eller via egna devices. Där ligger väl mer rubriker som ”skandal”
 
Toppen