Senaste nytt

Hilton Honors giltighetstid status

Jönsson

Medlem
Var ser jag när min guldstatus går ut? Jag har kollat runt både på webbsidan och i appen.
Hiltons status sträcker sig alltid kalenderåret ut, året då du har uppnått din status och därefter 15 månader framåt. Har du tex uppnått din status under 2019 så gäller din till mars 2021.

Edit: Undantaget är, med anledning av covid-19, att de som nått status under 2018 men inte 2019, också får förlängt fram till mars 2021. De som nått status under 2019 men inte 2020 får förlängt till mars 2022.
 
Last edited:

SimonXYZ

Medlem
Jag fick min status från ett Platinum-kort 2019, så typ mars 2021? Men sedan har HH förlängt status pga corona, om det nu påverkar min status.
 

varva77

Medlem
Det är väl tom mars, alltså 31/3? Håller med om att det är svårt att hitta.... är Diamond som jag till 90% inte kommer kunna förnya och en uppsjö av poäng och hoppas kunna boka om en resa så sent (i förhållande till Diamond status) som möjligt nästa år.
 

GOTBound

Medlem
Det är väl tom mars, alltså 31/3? Håller med om att det är svårt att hitta.... är Diamond som jag till 90% inte kommer kunna förnya och en uppsjö av poäng och hoppas kunna boka om en resa så sent (i förhållande till Diamond status) som möjligt nästa år.

30 nätter på Slussen om du inte har några roll-over nötter från 2020. Är det någon du skulle kunna göra innan årskiftet?
 

varva77

Medlem
30 nätter på Slussen om du inte har några roll-over nötter från 2020. Är det någon du skulle kunna göra innan årskiftet?
:)... kanske inte just Slussen men tanken har slagit mig att det kanske är lika bra att sikta på att dra in 20 nätter (10 rollover). Det är helt klart görbart om man dessutom kan klämma in några semesternätter. Dock är de bokningar jag nu har dyra att ersätta med pengar (Mauritius och Italien). Funderar på att kanske jobba lite remote söderöver framåt hösten på några ställen med billiga hotell.
 
Toppen