Senaste nytt

Hilton Garden Inn Hong Kong, hur är det?

maba

Medlem
Vi tänkte ta en långhelg i Hong Kong och funderar på att natta på Hilton Garden Inn då vi inte vill lägga alltför mycket på boendet. Undrar om någon nattat där och kan dela med sig av sina erfarenheter.
 
Jag bodde där några dagar (på semester med frugan) i början av november. Tyckte det mesta var ganska bra, det var rent och välskött och servicen hade jag inget att klaga på. Dock låg hotellet lite mer "off" än vad det kan verka på kartan, det är inte mycket trafik på vägen framför den och det kan ta ett tag att få fram taxi, och går man till tunnelbanan får man gå närmare 15 minuter (om det är för mycket eller helt OK får man bedöma själv). Frukosten var inte så omfångsrik, men det som fanns smakade helt OK. Hotellbaren var däremot inte mycket att hänga i julgranen, en öl kan man få men inte mycket mer...
 
Bodde där två nätter i september. Ligger enligt mig off i ett kvällstid mörkt område med en massa hantverksaffärer. Bra rum, helt kass bar och du har nog bara 5min till ingången till tunnelbanan.

Tveksam till om jag kommer bo där igen...
 

JensE

Medlem
Provade en gång när Conrad var alldeles för dyrt.
För mig var för mycket off så kommer nog inte bo där igen.
Men rummen är fina men små. Släpa på väskor om det är varmt och fuktigt från tunnelbana är inte att rekommendera. Ta en taxi i så fall.
 

Tonton

Medlem
15 min var kanske en liten överdrift, jag kan kompromissa och säga 10 min. Men jag har korta ben och mycket påsar att bära (reste som sagt med frun ;-))

Google maps säger 9 min gång, så jag kompromissar med lite mindre än det

Jag gillar HGI! Håller inte med om att det ligger ganska mycket off som flertalet personer i tråden säger - vilket Iofs beror det på vad man vill få ut av Hong Kong. Mongkok är ju lite mer Asiatiskt/Kinesiskt/Hong Kongese-inspererat med restauranger, shopping samt annat roligt inom 5-10 mins promenad medans området där Conrad ligger är mer västerländskt och har ett mer "finansområde"-aura. Jag föredrar Mongkok-området alla dagar i veckan.

Är det något negativt jag ska säga om HGI så är det att det ofta tar 30 min för en taxi/uber att komma fram till hotellet pga att det är mycket trafik i området runt Nathan Road. Ser man dock bara till att planera utifrån detta så blir det ett icke-problem.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Tack för all information, har en bokning längre fram där Conrad har ett lägre pris ca 2500 SEK per natt mot ca 2700 SEK på Garden In
Har bott två gånger tidigare på Conrad Hong Kong och har varit mycket nöjd, har fått VIP service tack vare att jag har rest med @Tommy och @IPC_Mataveri som är stamgäster på hotellet.
 

maba

Medlem
Tack för all information, har en bokning längre fram där Conrad har ett lägre pris ca 2500 SEK per natt mot ca 2700 SEK på Garden In
Har bott två gånger tidigare på Conrad Hong Kong och har varit mycket nöjd, har fått VIP service tack vare att jag har rest med @Tommy och @IPC_Mataveri som är stamgäster på hotellet.

Under den perioden vi ska åka så kostar en natt på HGI 1040 HKD medan Conrad tar 2700 HKD, så det blir en markant skillnad vid tre nätters bokning. Vi känner att vi kan använda de pengarna till något annat trevligt :)
 
Toppen