Senaste nytt

Hilton förlänger status till 2022

TP12

Medlem
Har ju bokat Westin under dubairesan i november. Men givet att man får nätter på hiltonhotell för ca 400 kronor (inklusive skatt) natten där så känns det rimligt att boka upp nätter även hos Hilton, med "dubbla nätter"-bonusen så blir det i praktiken 200 kronor per natt. Synd man inte kan boka flera hotell parallellt :)

Kommer i stort sett bara ha "turistresor" nästa år där vi flyger i business - givet att vi får loungetillgång via flygbiljetterna och kan dra ihop Diamond tämligen enkelt nu för några år framåt så känns det som att detta är vad som gör att jag nergraderar från Amex Platinum till Amex Gold (som ger några loungebesök om jag måste flyga ekonomi några gång under året med jobbet) åtminstone till 2023, besparingen där täcker gott och väl de "vaskade" hotellnätterna i Dubai för att säkra upp Diamond.
 

RickardG

Medlem
Vänta inte ihjäl dig eller håll andan. Lär inte komma info förrän nästa år tidigast gissar jag.
Instämmer. Kommer det något besked från SAS lär det komma väldigt nära inpå, som förra gången. Men för varje månad som går utan rimliga möjligheter för de flesta att flyga ihop baspoäng tror jag chanserna till ytterligare förlängning ökar.
 

M.K

Medlem
@NotRyan Jag har full förståelse men vill bara säga att jag aldrig känt mig säkrare än på det hotellet under pandemin. Masker på all personal, alltid ensam i hissen och absolut ingen trängsel.

Då har jag ändå bott +40 nätter på olika Radisson och NC hotell under denna trista tid. Det har varit varierande säkerhet, från bra till sämre för att uttrycka mig milt.
 

Tonton

Medlem
@NotRyan Jag har full förståelse men vill bara säga att jag aldrig känt mig säkrare än på det hotellet under pandemin. Masker på all personal, alltid ensam i hissen och absolut ingen trängsel.

Då har jag ändå bott +40 nätter på olika Radisson och NC hotell under denna trista tid. Det har varit varierande säkerhet, från bra till sämre för att uttrycka mig milt.
Apropå det - är det maskkrav på Hilton Slussen?

Bra att veta så att jag är förberedd :D
 

NotRyan

Medlem
@NotRyan Jag har full förståelse men vill bara säga att jag aldrig känt mig säkrare än på det hotellet under pandemin. Masker på all personal, alltid ensam i hissen och absolut ingen trängsel.

Då har jag ändå bott +40 nätter på olika Radisson och NC hotell under denna trista tid. Det har varit varierande säkerhet, från bra till sämre för att uttrycka mig milt.

Apropå det - är det maskkrav på Hilton Slussen?

Bra att veta så att jag är förberedd :D

Ja, det är jag inte orolig för, det är inte maskkrav för gästerna men sannolikt för personalen då alla är exemplariska.

Det är mer att några av delanledningarna till att bo i stan i helgen försvann, kompis från Sundsvall som inte kommer etc.

Vad gäller hissen så var det två covidioter som prompt skulle med i samma hiss förra gången jag var där.
 
Toppen