Senaste nytt

Hilton Diamond via kreditkort i USA

jerixon

Medlem
Statua via Hiltons kreditkort har man väll alltid kunnat köpa i USA?
Det brukar gälla de flesta kedjor dessutom som kör med liknande upplägg :)

Såg ingen tråd om detta, men bor man i USA kan man nu köpa sig Diamant status genom att skaffa Amex Hilton Aspire Card för $450. Jag tänkte själv skaffa detta då jag halkat ner på silver, och nu bor i USA.

Samtidigt känner jag med dem som bor ihop statusen då detta kommer urholka Hilton Diamond ytterligare........


https://www.americanexpress.com/us/credit-cards/card/hilton-honors-aspire/?eep=25330
 

agehall

Medlem
Ja, pratar vi om USA är det en helt annan femma än resten av världen. Nog för att det kan vara relevant för en liten del av medlemmarna på BC, men vill man verkligen få koll på hur sådant här fungerar i USA är det FlyerTalk som gäller.
 

JohnR

Medlem
Statua via Hiltons kreditkort har man väll alltid kunnat köpa i USA?
Det brukar gälla de flesta kedjor dessutom som kör med liknande upplägg :)[/QUOTE

Det är dock nytt att du kan få Diamond, och vad jag vet så är det få andra hotellkedjor som erbjuder högsta tier.
 
Last edited:

JohanE

Medlem
Jag bodde i USA för cirka 10 år sedan. Jag skaffade Amex Hilton kortet då och har behållit då även efter jag flyttade hem till Svergie.Har haft Diamond via det kortet i cirka 5 år. Kravet som funnits är att spend ska vara 40 KUSD per år.
 

nissefalk

Medlem
Jag har ett American Express Hilton Aspire och har ett ITIN nummer, det var lite meck att få AMEX kort första gången men efter att jag lyckades få det första kortet så har det varit enkelt att få andra AMEX kort.

Har också bank konto sedan 6 år tillbaka och det antar jag har hjälpt med att få AMEX kortet första gången.
 
Toppen