Hilton - 2nd guest stays free

Diskussion i 'Hoteller' startet af Mikeswe, 3 Januar 2020.

1. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte höra om någon har koll på vad som gäller avseende 2nd guest stays free på Hilton All inclusive resorts med Diamond status?

Många gånger är det ju ganska stor skillnad om man bokar 1 eller 2 personer med poäng. Har i tidigare fall när det gäller Doubletree, HGI, Hilton resorts alltid bokat en person när poängantalet är högre för två personer, och alltid hänvisat till 2nd guest stays free utan problem.

I detta fall avser det Hilton Playa del Carmen, vilket verkar vara en av få all-inclusive Hilton resorts. När jag kollar priserna får jag följande (samma rum):

1 Person
    112.000 poäng eller 345 USD / natt

2 Personer
    140.000 poäng eller 423 USD / natt

min fråga. Vågar man köra bokning för en person och hävda 2nd guest stays free även på Hilton all inclusive resorts? Det går ju som det ser ut INTE att välja bort all inclusive och det är samma rumstyp.

Sidst redigeret: 3 Januar 2020
  2. Tonton

Tonton Medlem

Sorry kompis!

Saxat från medlemsvillkoren.

Mikeswe synes godt om dette.
  3. lucasd

lucasd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Står ju följande i villkoren:

Hilton Honors Benefits Terms & Conditions

Mikeswe synes godt om dette.
  4. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    grymt !.. tack @Tonton ! Var lite osäker, med tanke på att det är en all-inclusive resort där man faktiskt inte kan välja bort måltider och det inte är en specialized rate (och rumstypen är typ Junior Suite). Däremot är det solklart då hela hotellet innehåller “additional components” (all inclusive).

Btw hoppas du/ni hade det riktigt bra i Colombia. Själv blev det snabb sväng till Sverige 5 dagar för att vända tillbaka till Monterrey, MX !!

5. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Btw, detta var svaret ifrån Hilton Honors. Dubbelcheckade med dem, och dom sade att i.o.m. att hotellet inte erbjuder annat alternativ, så är det 2nd guest stays free som gäller

5BC3343A-829C-4DE3-912A-AD429AAC7801.png A34507BF-5D8C-4A13-822D-DE1CD3947DC3.png
    A34507BF-5D8C-4A13-822D-DE1CD3947DC3.png

aruba1, J1981, KennethL og 3 andre synes godt om dette.
  6. Tonton

Tonton Medlem

aruba1, trekker og Mikeswe synes godt om dette.
  7. trekker

trekker Medlem

Så detta gäller på alla hotell?

8. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas verkligen det.. Blir dock (poolbars)-rapport om några dagar på om det funkade eller om hotellet börjar gnabba om T&C ;).. hade definitivt tolkat att det inte varit inkluderat enligt det ni skickade ovan..

Kalle Flygare og Ludvig Skalme synes godt om dette.
  9. Mikeswe

Mikeswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller all inclusive hotell frågade jag ju specifikt om Playa del Carmen, och vet faktiskt inte hur många all-inclusive hotell dom har? För Hilton Resorts (utan all-inclusive) har jag dock alltid bokat för en person (med poäng eller cash), sedan checkat in två.. utan några som helst problem, så länge det är samma rumstyp!

pswe synes godt om dette.
  10. Isak21

Isak21 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Vill bara varna lite för att kundtjänst i Hilton-chatten vid tillfällen ger olika glädjebesked som i efterhand ibland visar sig inte stämma. Jag blev tex i chatten lovad vissa villkor för fast track till Diamond som senare inte visade sig stämma (de pudlade dock efter obarmhärtig e-post-artilleri till diverse olika instanser)
    SPARA ALLTID alla konversationer om det skulle bli strul längre fram!

2. För övrigt; varför regleras inte kostnad/ i pengar/poäng automatiskt i appen för HHD om det nu är så att second guest stays free? :O jag måste se över mina bokningar; fyller alltid i sanningsenligt hur många som ska bo....

GOTBound og Mikeswe synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!