Senaste nytt

Hilton - 2nd guest stays free

Mikeswe

Medlem
Tänkte höra om någon har koll på vad som gäller avseende 2nd guest stays free på Hilton All inclusive resorts med Diamond status?

Många gånger är det ju ganska stor skillnad om man bokar 1 eller 2 personer med poäng. Har i tidigare fall när det gäller Doubletree, HGI, Hilton resorts alltid bokat en person när poängantalet är högre för två personer, och alltid hänvisat till 2nd guest stays free utan problem.

I detta fall avser det Hilton Playa del Carmen, vilket verkar vara en av få all-inclusive Hilton resorts. När jag kollar priserna får jag följande (samma rum):

1 Person
112.000 poäng eller 345 USD / natt


2 Personer
140.000 poäng eller 423 USD / natt

min fråga. Vågar man köra bokning för en person och hävda 2nd guest stays free även på Hilton all inclusive resorts? Det går ju som det ser ut INTE att välja bort all inclusive och det är samma rumstyp.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Sorry kompis!

Saxat från medlemsvillkoren.

Hilton Benefits T&C skrev:
Second Guest Stays Free
A second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per-person or per-room charge
 

lucasd

Medlem
Står ju följande i villkoren:

Second Guest Stays Free

A second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per-person or per-room charge.

Hilton Honors Benefits Terms & Conditions
 

Mikeswe

Medlem
Sorry kompis!

Saxat från medlemsvillkoren.

grymt !.. tack @Tonton ! Var lite osäker, med tanke på att det är en all-inclusive resort där man faktiskt inte kan välja bort måltider och det inte är en specialized rate (och rumstypen är typ Junior Suite). Däremot är det solklart då hela hotellet innehåller “additional components” (all inclusive).

Btw hoppas du/ni hade det riktigt bra i Colombia. Själv blev det snabb sväng till Sverige 5 dagar för att vända tillbaka till Monterrey, MX !!
 

Mikeswe

Medlem
Btw, detta var svaret ifrån Hilton Honors. Dubbelcheckade med dem, och dom sade att i.o.m. att hotellet inte erbjuder annat alternativ, så är det 2nd guest stays free som gäller

5BC3343A-829C-4DE3-912A-AD429AAC7801.png
A34507BF-5D8C-4A13-822D-DE1CD3947DC3.png

A34507BF-5D8C-4A13-822D-DE1CD3947DC3.png
 

Mikeswe

Medlem
Så detta gäller på alla hotell?

När det gäller all inclusive hotell frågade jag ju specifikt om Playa del Carmen, och vet faktiskt inte hur många all-inclusive hotell dom har? För Hilton Resorts (utan all-inclusive) har jag dock alltid bokat för en person (med poäng eller cash), sedan checkat in två.. utan några som helst problem, så länge det är samma rumstyp!
 

Isak21

Medlem
1. Vill bara varna lite för att kundtjänst i Hilton-chatten vid tillfällen ger olika glädjebesked som i efterhand ibland visar sig inte stämma. Jag blev tex i chatten lovad vissa villkor för fast track till Diamond som senare inte visade sig stämma (de pudlade dock efter obarmhärtig e-post-artilleri till diverse olika instanser)
SPARA ALLTID alla konversationer om det skulle bli strul längre fram!

2. För övrigt; varför regleras inte kostnad/ i pengar/poäng automatiskt i appen för HHD om det nu är så att second guest stays free? :O jag måste se över mina bokningar; fyller alltid i sanningsenligt hur många som ska bo....
 
Toppen