Hertz President's Circle frågor och funderingar

Diskussion i 'Lejebiler' startet af FFlash, 8 Marts 2017.

1. JohnR

JohnR Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man brukar får hämta bilbarnstolen vid kontoret, alt säga till så kommer de ut med den. Jag har aldrig varit med om att komma ut till en bil med monterad bilbarnstol oavsett om jag hyrt med Hertz eller Avis.

2. Tolle

Tolle Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, jag såg det i andra tråden! Bra att veta att det inte är värt att ta något annat minsta möjliga för UC, lite fult av dem att inte låta dig ta den stora 7-sitsiga SUVen du betalt extra för...

GOTBound synes godt om dette.
  3. Tolle

Tolle Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Blir första gången vi inte tar med oss bilbarnstolen, så det var detta jag ville höra:)

4. johan_fbg

johan_fbg Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit med om att stolar varit förmonterade men då har jag alltid behövt montera om de på grund av att de var felmonterade...

Tolle synes godt om dette.
  5. Ssyrk

Ssyrk Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Hyrde tydligen inte tillräckligt med bil förra året så blev av med min President Circle.
    Hur högt kan jag matcha med Eurobonus Guld?

6. Tveket

Tveket Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick President's Circle förra året. Tämligen säker att jag matchade från Eurobonus, men kan varit något annat program.

Alltid värt kolla på:

StatusMatcher | Obtain Elite Travel Status

7. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mejl idag att jag är med PC under 2020 också. Kan tillägga att jag inte hyrt av Hertz på minst 2 år, och aldrig varit någon storkund hos dem.
    Nåväl, ska till Florida/Miami snart och funderar på att hyra via dem för att få en uppgraderad bil. Vad kan jag förvänta mig om jag betalar för en klass C bil? Lite svårt att se detta på deras hemsida.

8. aikelo

aikelo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag fick PC under 2020.
    Noll hyror, status matchade från mitt Nordic Choice guld kort förra året.

9. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig då antar jag

10. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Som jag fått det förklarat är att kvalificerar man eller statusmatchar till PC under 2019 så behålls statusen under hela 2020 också då HERTZ kör kalenderår och inte rullande 12 månader som AVIS gör.

C bil och uppåt berättigar dig rätten att välja valfri bil från PC raderna i Ultimate Choice delen, du kommer inte få någon assignad ruta att hämta din bil utan det kommer stå PC efter ditt namn på tavlan när du kommer fram.Utbudet varierar när på dygnet, förmiddagen runt kl 11 brukar urvalet bara bäst enligt min erfarenhet. Dock kommer du få större bil än C, det brukar stå full-size sedaner, minivans, 5 och 7 sits SUV's ibland någon Mustang eller Charger och ibland några full size SUV's eller pick-ups. Det lönar sig att även titta på utbudet på 5* och Gold raderna också då det märkligt nog kan stå guldkorn där istället för på PC raderna. Är man lite bilintresserad är det kul att botanisera runt, inte lika roligt för de i resesällskapet som inte är det.

EK

Sidst redigeret: 26 Februar 2020

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!