Hertz President's Circle frågor och funderingar

Diskussion i 'Lejebiler' startet af FFlash, 8 Marts 2017.

1. johan_fbg

johan_fbg Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige

Bara för att förtydliga, detta gäller inte för President Circle utan för de som har AmEx Centurion eller Platinum.

Gus, FrontX og El Oso synes godt om dette.
  2. FrontX

FrontX Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta min frågvishet:rolleyes:, men denna förmån är oberoende av längden på hyran och vilket pris man betalar, sålänge man bokar med CDP för Platinum (eller Centurion) då?.

I övrigt tackar jag för intressant info. Hade ingen aning om dessa förmåner. Drop-off t.ex är ju helt klart värt att prova

3. El Oso

El Oso Medlem

By:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    Svar JA :D @FrontX Men osäker på Plat då jag inte har kortet själv men ska vara "typ" samma enligt kundtjänsten.
    Du kan ju ha vilken bil som helst och pris, ex hyra den 1 eller 20 dagar.

4 timmar är ju för när du ska återlämna bilen som kan vara vilken anledning som helst. Du ska inte betala extra för dessa timmar. Eller dygn kanske det är på Hertz :confused:.

PS. Skulle kanske inte rekommendera någon att använda centurion CDP om man inte själv har kortet. Blev tillfrågad att vissa kortet 1 gång i USA När jag boka direkt från sidan och inte använde mig av kundtjänsten på Amex för bokningen. Men också i Sverige av oklar anledning.

FrontX synes godt om dette.
  4. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    åkte på en extra dag för 1h sen återlämning, är President circle.
    Är det någon grace period på en hyra PC kortet?

Gus synes godt om dette.
  5. El Oso

El Oso Medlem

By:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror dessvärre inte det, om det inte står på allmänna förmåner på deras sida? @FF#1
    Men kan nog vara värt att ringa och komma på någon bra ursäkt typ force majeure eller den faktiska andningen till varför du nu återlämna den 60 min sent. Antar att det blir en dyr timme annars:confused:.

6. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    kostade 285kr så det var inte alls så farligt. Dessutom så fakturerar jag det vidare till kunden som gjorde att det vart rejält med övertid den dagen.

7. El Oso

El Oso Medlem

By:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    Så kan man ju också göra. Vad ska man då med CDP till? ;)

8. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag kan läsa här så verkar upgrades fungera dåligt med presidents circle...
    Är det någon som vet vad som menas med "Confirmed Upgrades" i USA? Enligt hertz website så ska man ha just "confirmed one-class upgrades" som en perk för PC.

9. El Oso

El Oso Medlem

By:
    Buenos Aires
    Land:
    Sverige Sverige
    Skjuter från höfteno_O men detta kanske är svaret? @aldrighemma "Garanterad biltillgänglighet gäller vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biltillgänglighet erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, osv. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar".

10. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det var precis det jag läste, men vad jag kan förstå av denna tråd och googling på andra forum så verkar inte uppgradering vara "garanterad", trots att det är vad det står då man läser listan med förmåner för presidents circle både på svenska och amerikanska sidan.

Är det någon som faktiskt fått en upgrade bekräftad innan bilen ska hämtas? Det står ju faktiskt confirmed upgrade på den amerikanska hertz sidan.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!