Senaste nytt

Hertz och försäkringar

johhenrik

Medlem
Jag ringde Hertz och förlängde hyran på dag 9 innan ordinarie hyrestid hade löpt ut, hade jag då fått information om att påslaget skulle bli närmre 100% hade dom fått tillbaka bilen omgående.

Nu sa han iofs att det korrekta hade varit att de skulle ha korrigerat detta efteråt, så du inte skulle märkt något. Så någon gjorde ett misstag helt enkelt. Detta är ju väldigt bra information att ha dock, att man ska kontrollera ordentligt om man gör ändringar, då systemet kanske inte kan hantera det själv utan kräver manuell hantering.
 

mmatsie

Medlem
Jag ringde Hertz och förlängde hyran på dag 9 innan ordinarie hyrestid hade löpt ut, hade jag då fått information om att påslaget skulle bli närmre 100% hade dom fått tillbaka bilen omgående.

Gällande detta; minns det som att systemet inte slår bakut på samma sätt när man bara ändrar expected return-time medan bilen fortfarande är på hyra. Priset ser man inte heller på samma "sida" som övriga bokningen så om Du hade ringt mig när jag jobbade och enbart frågat om Du kunde behålla bilen ytterligare ett dygn hade jag enbart kollat om just Ditt fordon var tillgänglig ytterligare ett dygn (typ alltid) alternativt om stationen totalt stod på stort minus i bilar in - ut.
 

Johan_G

Medlem
Gällande detta; minns det som att systemet inte slår bakut på samma sätt när man bara ändrar expected return-time medan bilen fortfarande är på hyra. Priset ser man inte heller på samma "sida" som övriga bokningen så om Du hade ringt mig när jag jobbade och enbart frågat om Du kunde behålla bilen ytterligare ett dygn hade jag enbart kollat om just Ditt fordon var tillgänglig ytterligare ett dygn (typ alltid) alternativt om stationen totalt stod på stort minus i bilar in - ut.

Ja, det kastar ju en hel del ljus över saken. Bara att hoppas att man kan reda ut det nu i efterhand.
 

mmatsie

Medlem
Hertz, ett av världens största hyrbilsföretag, kör fortfarande sitt affärssystem i DOS?

Ja i vart fall i Sverige, å andra sidan är det samma sak för de övriga tre firmorna av vad jag kunde se när jag arbetade på en delad station och sneglade lite på deras skärmar. Fördelen med dos är att man blir sjukt snabb när man lär sig men att det är rätt bökig väg dit och vissa funktioner är inte vad man kan önska....
 

Jakob K

Medlem
Efter att ha fått en j-vla Nissan Altima som gått 50000 miles så har jag bestämt mig för att mina hyrbilspreferenser i framtiden är Sixt i Europa och National i USA. Dessa är de enda bolag som jag inte känt mig lurad av...

Det finns bara 2 sorters bilhyrare: De som har blivit lurade och de som kommer bli lurade. I min bok har Hertz aldrig lurats - men Sixt däremot har försökt lura mig på bl.a. extra drivmedel...
 

sk-sthlm

Medlem
Hertz fakturor behöver man vara godkänd revisor för att förstå - det är ytterst otydligt att se vad man betalar för, och där de på mina hyror nästan alltid lade till något extra (antingen drivmedel om det var på Arlanda eller trängselskatt om jag hyrde på centralstationen, där det hände flera gånger trots att jag bara hade bilen på helgen). Nu när jag bytt till Sixt så upplever jag inte alls samma problem, men det kanske bara är en tidsfråga som Jakob K antyder...
 

Johan_G

Medlem
Har inte hört något mer från Hertz än att jag fått någon sorts automatgenererad bekräftelse på att dom har tagit emot mitt mail. Skickade en påminnelse idag då jag lyckades missa deras mindre generöst tilltagna telefontid. Hör jag inget nu ringer jag Amex i morrn och bestrider där så får dom reda ut saken med Hertz.
 
Toppen