Senaste nytt

Hertz Mystery Vehicle

FF#1

Medlem
Japp, servicen i Sisjön är det inget fel på. De är trevliga och tillmötesgående (Vilket för övrigt gäller hela anläggningen). Det är hårdvaran som är pisstråkig. En nästan tre år gammal korttidsuthyrd V70 D2 med närmare 9.000 mil på mätaren gör i alla fall inte mig glad...
Hadde du extra tur så är det en av de D2:eek:r som hertz fick äran att hyra ut till däck testning på bana här om året...
 

agehall

Medlem
Hur kan man ens komma på tanken att hyra ut en tre år gammal bil som gått 9.000 mil?
Har råkat ut för liknande hos Hertz i USA. Den stackars bilen var helt slutkörd och gillade absolut inte när det blev -20C. Jag var väldigt nöjd när jag svängde in på parkeringen för att lämna tillbaka den...
 

Moco

Medlem
Har råkat ut för liknande hos Hertz i USA. Den stackars bilen var helt slutkörd och gillade absolut inte när det blev -20C. Jag var väldigt nöjd när jag svängde in på parkeringen för att lämna tillbaka den...

Hahah, skönt. Med tanke på avstånden i staterna kanske de fortfarande räknar den som under "inkörning."
Har lyckligtvis aldrig varit med om något liknande.
 
Hur kan man ens komma på tanken att hyra ut en tre år gammal bil som gått 9.000 mil? Det borde vara förbjudet. Har inte Hertz interna regler för att förhindra detta?

Ja, man kan fråga sig... Förmodligen har bilhandlarna lite större frihet från Hertz. De beställer sina egna bilar i stället för centrala inköp/fleet lease.
 

ahh

Medlem
Någon som vet vad man kan förvänta sig för mystery vehicle hos Hertz i Visby?
Om någon har samma fråga som mig i framtiden - bokade Ford Fiesta or similar, manual, och fick en Citroen C3 automat.

Hertz har förövrigt bäst placering precis vid av-/påstigning till shuttle med snabb och effektiv personal.
 

FF#1

Medlem
Någon som vet varför man inte får upp mystery bilen när man är inloggad?
Den kommer upp o jag bokar som gäst men inte som inloggad?
 

pswe

Medlem
Någon som vet varför man inte får upp mystery bilen när man är inloggad?
Den kommer upp o jag bokar som gäst men inte som inloggad?
Just den varianten har jag inte märkt, men däremot så har ibland vissa CDP gjort att mystery försvunnit för mig.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag har funderat på att boka denna variant ett par gånger men i slutändan har det inte blivit av då jag behövt en viss typ av bil.

Sidenote: Hösten 2014 huyrde jag en 7 sätes bil och fick en XC90. Det var väldigt trevligt!
 

FF#1

Medlem
Just den varianten har jag inte märkt, men däremot så har ibland vissa CDP gjort att mystery försvunnit för mig.

har provat utan, och med andra CDP. Samt "mixtrat" med preferenserna i min profil... men nix. så jag tog det billigaste jag kunde hitta, får se vad det blir.
Funderar om jag inte ska ångra mig och boka på Sixt istället.....
 
Toppen