Senaste nytt

Hertz kom och tog min bil!

drW

Medlem
Av det jag läst så gissar jag att Hertz hämtade fel bil helt enkelt. De skulle hämta en Chevrolet Suburban på Hilton X i SFO. De råkade hämta en Chevrolet Suburban på Hilton Y istället. De kan ju omöjligen ha vetat vilket hotell TS bodde på och det känns ologiskt att de skulle ha använt bilens GPS för att tracka och hämta.

Att Hertz-personal inte dubbelkollar regnr och att hotellpersonal lämnar ut nycklar är ju för övrigt bedrövligt.
Att de var på fel ställe är ju uppenbart men hade förstått om det var som du skriver på två olika Hilton tex men det här stället där vi bor är lite unikt. Man åker inte fel hit. De måste åkt hit avsiktligt.
 

NTA

Medlem
Låter helt otroligt.

Men som @CoooC skrev, dem skulle nog hämtat hem en likadan bil från ett annat hotell och allt blev fel...

Hotellet verkar ju ha skött sig till slut, hoppas du blir kompenserad utav Hertz också.
 

DanielKif

Medlem
Otroligt! Vet själv inte hur jag skulle reagera om det hände mig.
Hotellet var väldigt generös med sin ersättning! Bra där.

Väldigt dålig ersättning från hyrbilsföretaget dock...
 

CoooC

Medlem
Skulle ju kunna vara hotellet som av någon okänd anledning uppfattat det som att hyrbilen ska återlämnas, kontaktat Hertz varpå Hertz har kommit och hämtat den?

Kanske att en tidigare hotellkund hade ett sådant upplägg och hotellpersonalen gick på autopilot?

Isf har ju inte Hertz gjort något fel kan jag tycka. Dock borde de isf enkelt kunna redovisa att de fick en hämtorder vid ett specificerat klockslag av hotellet.
 
Punkt ett är fortfarande fullständigt oklart. Orkar dock inte med att ägna mer semestertid åt detta. Får bråka om och när jag kommer hem. Hyran blir i vart fall inte dyrare.

Hotellets manager kontaktade oss nu i em och var mycket vänlig. De säger bara att de gjort helt fel. $500 dras av från räkningen plus sagda frukost som säkert kostade mer än $100. Får vara nöjd med detta.
Känns som att hotellet har gjort det riktigt bra. Er ersättning från Hertz är i princip en gratis tank? Känns som att du kan njuta av semestern och sen ta detta i lugn och ro med Hertz när du kommit hem.
 

drW

Medlem
109E90AC-2B74-451C-B6B8-6A13A806585F.jpeg


Fick detta brev ikväll. Lite förvirrande igen. Ska ju lämna tillbaka bilen i övermorgon.
Med allt som hänt var jag tvungen att kolla avtalet igen. Det står återlämning 3/5. Oj oj.
Kan det vara tidsskillnaden som gör det? När jag skriver detta är det 1/5 här och 2/5 i Sverige. Hertz kanske uppfattar att jag är i Sverige.
 

CoooC

Medlem
Visa bifogad bild 89933

Fick detta brev ikväll. Lite förvirrande igen. Ska ju lämna tillbaka bilen i övermorgon.
Med allt som hänt var jag tvungen att kolla avtalet igen. Det står återlämning 3/5. Oj oj.
Kan det vara tidsskillnaden som gör det? När jag skriver detta är det 1/5 här och 2/5 i Sverige. Hertz kanske uppfattar att jag är i Sverige.

Skulle inte lägga alltför mycket vikt på ett sådant mejlutskick utan istället gå helt och hållet på hyreskontraktet. Fick du ett nytt kontrakt när de återlämnade bilen eller sitter du kvar med ursprungskontraktet?
 

drW

Medlem
Nytt kontrakt.
Inte orolig.
Bara förvirrande kommunikation.
Mer stökigt med hemresa med SAS på fredag.
 
Toppen