Senaste nytt

Hertz-kampanj upp till 8 000 Eurobonuspoäng, boka senast 7/7-2019 hämta senast 31/12-19

Kimmen00

Medlem
Lämnade in vår hyrbil i Miami i fredags, väntar fortfarande på poängen. Är väl kanske inget konstigt i sig men kom på nu att jag inte visade upp mitt Eurobonus kort vid hämtningstillfället som det står att man skall göra. Är det kört då eller skall jag kontakta Hertz eller helt enkelt avvakta lite till först?

Hade 2 hyror i Miami under höstlovet.. inga poäng än.. kommer de ej denna vecka får man börja med efterreg etc
 
Har inte varit problem förr, ändrade regler hos Hertz gör det dyrare nu. Minns inte nivåerna exakt, men Norden var betydligt mindre kostsamt än resten av världen. (Jag funderade på om det är OK EU mässigt att differentiera på det sättet)

Har kört ut från Sverige till Finland X antal gånger och aldrig fått något extra =)
 

hedgehog

Medlem
Verkar vara vanligt fel med 3 700 poäng utbetalda för 4 000 poängs-hyror, jag har haft två sådana nu under hösten i oktober och november (bokade under kampanjen i denna tråd)
 

lucasd

Medlem
Brukar dock inte nämna att jag ska ut från landet när jag hämtar bilen. Men brukar heller oftast bara åka ut max två dagar så känns lugnt =)

Det kan bli dyrt. Om du råkar ut för något blir du troligtvis helt ansvarig för kostnader osv, då det skett utanför täckningsområdet för försäkringen. Bättre att vara ärligt.
 
Toppen