Hertz har avbokat min bil, blir ingen semester?

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Robster, 13 Juli 2020.

1. Robster

Robster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag bokade den 15 juni en bil hos Hertz i Hammarby Sjöstad med hyrperioden 21 juli - 27 juli för att ta familjen norröver. För säkerhetsskull så skulle jag gå in och kolla till bokningen idag och den fanns inte kvar... När jag söker på bokningsnumret så står det att bokningen har blivit avbokad. Har ju självklart försökt att nå dom per telefon, men går ju bara fram tusen signaler innan man blir kopplad till växeln som inte kan göra något annat än att koppla tillbaka till tusen signaler. Nu har de sagt att stationen ska återkomma till mig. Får se vad de säger om de ens hör av sig. Jag har alltså själv inte avbokat denna bil och har heller inte fått något meddelande om att bilen skulle vara avbokad. Har guld-status.

Är ju omöjligt att få en bil till nästa vecka för ett rimligt pris, såg att europcar hade en Skoda Fabia 1.2 för nästan 6 000, vilket blir en avsevärt sämre bil till ett högre pris.

Några tips?

2. tidyverse

tidyverse Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade nyligen med ganska kort varsel på MABI Roslagsgatan. Har dålig koll på prisläget, men bokade i alla fall en mellankombi (t.ex. Kia Ceed) för cirka 650 kr per dygn. Har inte hämtat ut den ännu, men utgår från att den kommer finnas tillgänglig vid upphämtningstillfället.

3. Segt. Kollade sixt för 21-27e och det kostar ungefär samma som Europcar men har då lite roligare bilar typ en BMW 2-serie GT för ca 6000kr.

De har en del deals och så men här är en länk till deras senaste 10% på hyran. Länk till senaste erbjudandet.
    ( SIXT | MÃ¥nadens klipp )

lycka till

Robster synes godt om dette.
  4. Trist! :(

Finns det inga oberoende uthyrare (alltså de som inte är anslutna till Europcar, Hertz, Mabi, Cirkle K etc) i Stockholm? Vi har några sådana i Göteborg, och även om de normalt är mindre attraktiva, pga äldre bilar och inga bonussystem, så brukar de vara en räddare i nöden när sådant här händer...
    Jag har t.e.x. en liten uthyrare på granngatan (mitt i centrum) som har fasta dygnspriser.

Lycka till, och hoppas du får svar av Hertz!

5. Brandten

Brandten Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte vart du bor men kan det vara ett alternativ att åka till kontoret i fråga istället för att ringa?

6000 för en Fabia?
    Du kan få frugans en vecka för 4000!

stopover, Fred Flintstone, Sir Lemon og 4 andre synes godt om dette.
  6. Christiansson

Christiansson Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte hakar upp dig på bonusprogrammen och håller dig i Sverige så har M (Ett sätt att ha bil – M XC40/V60 i Hammarby sjöstad för 3995:- 21-27 Juli. Visserligen får du betala 2kr milen men då ingår ju bensin...;)

Dbodenfo, Gus og Berglund synes godt om dette.
  7. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr tror jag att det är 20 spänn milen. Men är det en bränsletörstig bil är det ju inte så farligt.

8. MrRob

MrRob Medlem

By:
    Halmstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Bara så att ingen missar det: det är 2:- per km.

Edit: Tvåa på bollen.

Sir Lemon synes godt om dette.
  9. Robster

Robster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

skrev en aning i affekt när jag startade tråden. Stationen ringde upp ca 1 timme senare, säger att de inte vet vad det beror på att bilen blev avbokad. Men att de ska undersöka saken, skulle återkomma imorgon men garanterade iaf en bil. Fortsättning följer.

Sir Lemon, Brandforce, Gus og 4 andre synes godt om dette.
  10. Mr Basic

Mr Basic Medlem

By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Affekt är inte alltid av ondo. :cool:

Sir Lemon og hco synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!