Senaste nytt

Hertz (Generell diskussion)

MrDollar

Medlem
Vi bokade precis en bil på hertz.com för hyra i Los Angeles, bokade som gäst, valde Amex platinum CDP och "betala på plats"
Fick ingenstans i bokningsdialogen ange ett kreditkortsnummer, är inte det konstigt...?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tamas

Medlem
Jag försöker boka en bil genom Hertz och SAS samt lägga in min medlems ID för att ta nyttja av statusen.
Men när jag bokar genom SAS sida (https://www.hertz.com/p/partners/sas-eurobonus) hittar jag ingenstans att lägga in medlemskapet.
Om jag bokar genom att vara inloggad får helt annat pris, oavsett CDP.

Nån som vet hur jag kan kombinera bra pris + medlemskap? Går det alls?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Non-stop

Medlem
Eurobonusstatus ger ingen automatiskt statusmatchning hos Hertz. Eurobonusnummret fyller du i slutet av bokningsdialogen om du vill ha poäng istället för gold rewards eller vad det heter i Hertz program.
Om du får ett annat pris inloggad brukar det väl bero på vad du har gjort för försäkringsval i din profil
 

Tamas

Medlem
Eurobonusstatus ger ingen automatiskt statusmatchning hos Hertz. Eurobonusnummret fyller du i slutet av bokningsdialogen om du vill ha poäng istället för gold rewards eller vad det heter i Hertz program.
Om du får ett annat pris inloggad brukar det väl bero på vad du har gjort för försäkringsval i din profil
Jag är inte efter status match eller sånt men bara försöka få priset som dyker upp med SAS CDP utan inlogg.
Men hur vet Hertz att jag är Five Stars medlem om mitt medlemsnummer inte är med på bokningen om jag bokar utan inloggning? Det är mitt problem.

Ska kika på min profil men vet inte vad det kan vara som gör priset typ 50% högre.
 

Berglund

Medlem
Ska kika på min profil men vet inte vad det kan vara som gör priset typ 50% högre.

Har hänt och diskuterats här ett otal gånger förut. Mest sannolikt har du någon försäkring eller annat tillval förkryssat i din profil. Då läggs den kostnaden till direkt och sabbar en direkt prisjämförelse. Hertz har en hel uppsjö med olika tillval därför bör du noga kolla igenom din profil först för att säkerställa att det inte är förvalda alternativ som driver kostnaden.

För att få lägsta pris måste man ha två grundläggande försäkringar ikryssade på sin Hertzprofil. Jämför - noga - med vad du får som icke inloggad och justera dina förvalda försäkringsval på det viset eller ring kundtjänst och be dem hjälpa dig göra rätt inställningar.
 

011430121

Medlem
Har bytt SAS Mastercard och på det nya står inte SAS CDP någon som har det gamla kortet och kan meddela vad det är för CDP?
Står heller inte på mitt AMEX.
 
Toppen