Senaste nytt

Hertz Fun Collection, Volvo S60 T6 AWD R-Design

Hej!
Är det någon som på senare dar hyrt en S60 T6 ifrån Hertz? Har nämligen hyrt den en period i sommar! Pratade med Hertz på Arlanda, och de hade "nyligen" fått in nya T6or som tydligen inte hade rullat så långt. Min fråga är då om någon vet om de "nya" de fått in fortfarande har de Polestar optimerade raka 6-cylindriga motorn på 329hk eller om de bytt till de nyare med en 2.0L 4-Cylinder motor?
 
Last edited:

FrontX

Medlem
Hej!
Är det någon som på senare dar hyrt en S60 T6 ifrån Hertz? Har nämligen hyrt den en period i sommar! Pratade med Hertz på Arlanda, och de hade "nyligen" fått in nya T6or som tydligen inte hade rullat så långt. Min fråga är då om någon vet om de "nya" de fått in fortfarande har de Polestar optimerade raka 6-cylindriga motorn på 329hk eller om de bytt till de nyare med en 2.0L 4-Cylinder motor?

Men jag trodde att T6 inte tillverkades längre. Eller så har de lyckats få tag på de sista exemplaren från modellår 2017.
Vet dock inte hur motoregenskaperna ser ut, men borde ju vara bra utrustade om det är sista svängen för dessa. Förra sommaren var det inte polestar optimering, inte på den bil jag fick iaf. Vilket var lite trist.

Tycker för övrigt att det är rätt trist att den enda bil som Hertz har som det är lite fart på är just S60 T6
 
Har svårt att tänka mig att Hertz (i den mån de någonsin haft dem) har kvar "gamla" T6:an med 6-cylindriga motorn. Det var ett tag sedan nu den utfasades ur produktionen, kanske typ vid modellår 2015, och bör därmed inte vara aktuell som hyrbil.
 

FrontX

Medlem
Har svårt att tänka mig att Hertz (i den mån de någonsin haft dem) har kvar "gamla" T6:an med 6-cylindriga motorn. Det var ett tag sedan nu den utfasades ur produktionen, kanske typ vid modellår 2015, och bör därmed inte vara aktuell som hyrbil.

Men den finns ju dock tillgänglig att hyra fortfarande, och även i sommar. Men håller med om att är konstigt att de påstår sig ha "nya".
Skulle vara intressant att se km-ställningen på de bilarna. De måste ju vara i närheten av vad många av de risigaste hyrbilarna i USA har på sina mätare
 
Toppen