Senaste nytt

Hertz 10k kampanj. Boka innan 30/9 - hyr senast 31/12

Gus

Medlem
När jag loggar in och ska boka som medlen medlem så kostar det ca 100 kr mer än om jag bokar som gäst. Någon som vet varför? Jag är guldmedlem hos Hertz så det hade varit nice att få boka som det, men det är nog inte värt 100 kr extra. Har det att göra med att den lägger in rabatten från Choice istället och att rabatten från sas är bättre? Men rabatten från choice är ju inte iklickad.

Screenshot_20180925-141402_Chrome.jpg
 

Gus

Medlem
När jag loggar in och ska boka som medlen medlem så kostar det ca 100 kr mer än om jag bokar som gäst. Någon som vet varför? Jag är guldmedlem hos Hertz så det hade varit nice att få boka som det, men det är nog inte värt 100 kr extra. Har det att göra med att den lägger in rabatten från Choice istället och att rabatten från sas är bättre? Men rabatten från choice är ju inte iklickad.

Visa bifogad bild 79936
Jag citerar mig själv. Ringde till hertz och jag hade tydligen en olycksfallsförsäkring inlagd i min profil. Jag tog bort den och nu blir det samma pris. 671 kr för 3 dagar på Stockholm Odenplan (mystery vehicle). Hoppas få en schysst bil då jag är president circle (eller vad det heter).
 

Rodnt

Medlem
Är det någon som lyckats boka på denna kampanj idag eller igår? Jag bokade två bilar förra veckan, men nu står websidan bara och hoppar efter att jag klickat mig vidare från sidan där man fyller i plats, datum tid etc.

Försökt att både vara inloggad från början, samt att vara utloggad och sedan trycka på boka som medlem..
 

NyfikenGrau

Medlem
Inga problem här, men jag använder tyska sidan.
Ingen expert men prova att rensa cookies eller prova med annan webläsare. Chrome funkar fint för mig på tyska sidan.

Kan tillägga att jag aldrig är inloggad, om det har någon betydelse.
 

Rodnt

Medlem
Nu fungerade det. Men en bil i två dygn i Chicago kostar 1700 spänn, att jämföra med om jag bokar samma bil via jobbets resebyrå för 1100. Avis via avisworld/eurobonus kostar också 1100... Något stämmer inte med den här kampanjen..
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu fungerade det. Men en bil i två dygn i Chicago kostar 1700 spänn, att jämföra med om jag bokar samma bil via jobbets resebyrå för 1100. Avis via avisworld/eurobonus kostar också 1100... Något stämmer inte med den här kampanjen..

Du sorterar listan på pris? Standardinställningen verkar bara lista bilar i "rekommenderad" ordning. Fick från 1350 kr när jag provade 2 dygn slumpmässigt på ORD.
 

squeezen

Medlem
Nu fungerade det. Men en bil i två dygn i Chicago kostar 1700 spänn, att jämföra med om jag bokar samma bil via jobbets resebyrå för 1100. Avis via avisworld/eurobonus kostar också 1100... Något stämmer inte med den här kampanjen..
För mig skilde rätt mycket beroende på om man hade pre-paid eller inte...
 

Rodnt

Medlem
Du sorterar listan på pris? Standardinställningen verkar bara lista bilar i "rekommenderad" ordning. Fick från 1350 kr när jag provade 2 dygn slumpmässigt på ORD.

Jadå, har prövat pre-pay och på plats också, får ungefär samma pris. Har prövat att logga ut och boka som gäst också, fortfarande samma pris.
Hämta/lämna ORD och 13/11 till 15/11 (kväll till lunch).

Jag har fortfarande ett par dagar på mig så jag kanske får låta detta vila till helgen så kanske det löser sig av sig själv (har hänt förr :D )
 

Gus

Medlem
Nu fungerade det. Men en bil i två dygn i Chicago kostar 1700 spänn, att jämföra med om jag bokar samma bil via jobbets resebyrå för 1100. Avis via avisworld/eurobonus kostar också 1100... Något stämmer inte med den här kampanjen..
Varför blandar du in avis i prisjämförelsen? Bara för att Avis ger ett pris så behöver väl inte Hertz ge samma? Eller matchar avis och hertz sina priser?

Att du får samma bil för 1100 kr via jobbets resebyrå, beror inte det på att ditt jobb har en stor rabatt hos Hertz? Större än vad Eurobonus ger?
 

Rodnt

Medlem
Varför blandar du in avis i prisjämförelsen? Bara för att Avis ger ett pris så behöver väl inte Hertz ge samma? Eller matchar avis och hertz sina priser?

Att du får samma bil för 1100 kr via jobbets resebyrå, beror inte det på att ditt jobb har en stor rabatt hos Hertz? Större än vad Eurobonus ger?

Sorry, var otydlig. Jag hyr ofta bil och jämför alltid priserna mellan dessa 3 (hertz och avis eurobonus samt jobbet som har avtal med hertz). Det här är första gången det varit någon signifikant skillnad. Det kan såklart vara en tillfällighet, men jag har som sagt redan bokat två bilar på den här kampanjen och då skilde sig priserna inte.

Gick in nu för att se om det ändrats, men nu får jag inte upp priserna längre. Sidan står och hoppar som förut. Suck. Ger upp för idag, nya försök imorgon. Vad gör man inte för ett litet extra tillskott i poängkassan :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen