Senaste nytt

Hertz #1 - status match till President Circle

Sakoz

Medlem
Hej!

Jag har hyrt ganska mycket bil på Kastrup med SIXT och är SIXT Platinum sedan en tid tillbaka, men inom Sverige och USA och några andra länder har det blivit Hertz. Berättade detta för Hertz Gold medlemsservice och blev bumpad till Hertz #1 - President Circle vilket är deras högsta nivå. Har hyrt ganska mycket med Hertz under årens lopp men det har saknats 10 hyror till att uppnå Hertz #1 - President Circle. Men nu så... :)
 
Jag har just gått över från Hertz till Sixt pga tycker att de har roligare bil alternativ än Hertz. Trött att alltid få en Volvo C30, S40 eller V50. På Sixt brukar jag boka en Mini men med Platinum får ut BMW1 / 3 eller MB C.
 
For Hertz President Circle var vel kravet 50 bilhyrninger i året? Det er jo en pr vecka året rundt, og er en god del. Ser nu at det er satt ned til 30, og det er fortsatt mye leiebil.

Selv er jeg langt fra det, men har 6 Hertz hyrer i år, og håper å klare 4 til for å komme opp på mellomnivået mellom "vanlig gold" og President circle som er "Five Star" og krever 10 hyrer pr år.

Selv er jeg godt fornøyd med deres Gold service når man skal hente og levere bil. Men forskjellen til 5S og PC er ikke veldig stor. 5S gir oppgradering en klasse, og PC gir det samme pluss garantert bil.

Siden du er PC lurer jeg på hvor ofte du opplever å bli oppgradert, og siden du også har erfaring med SIXT Platinum, så lurer jeg på hvordan forskjellen er mellom loyalitetsprogrammene, og hvilket du synes er best?

Takker for info!
 

Gnopps

Medlem
Jag skulle också vilja veta erfarenheter mellan Sixt Platinum och Hertz PC. Det senare har jag hyrt en bil med och blev långt ifrån imponerad med servicen.
 

Perra

Medlem
Jag är Hertz PC och har de gånger jag hyrt bil alltid blivit uppgraderad 2 klasser. Har matchat mitt PC mot Sixt Platinum dock ännu inte hunnit hyra något genom dem.
Som Tommy skriver ovan har Sixt roligare bilar men jag upplever att Hertz är billigare (på den lilla prisjämförelse jag gjort).

Överlag är jag nöjd med servicen på Hertz, alltid snabb in- och utcheckning. Visst finns det tillfällen där det varit långt ifrån OK men det tror jag man alltid kommer springa på var men än hyr över tiden.
 

FrontX

Medlem
Tycker, trots att jag hyr mycket på Hertz att kvalitén och standarden på deras bilar varierar väldigt från station till station. Främst i Sverige, eftersom det är samma bilmodeller vart man än hyr i Sverige. och Hertz PC är inte speciellt användbart om man inte hyr på Flygplatser.
Vissa gånger har jag fått XC60 R-design med PCC, Panoramatak, Nav. osv och ibland får jag knappt en Volvo V70 med bas-utrustning.

Någon mer som håller med?
 

Valley

Medlem
På den gamla goda tiden, i slutet av sekelskiftet körde jag duktigt med Hertzbil under 4-5 år. Hade nog kommit upp i PC-Status om jag följt reglerna. Men jag gjorde ett eget deal med de Hertzkontor jag bodde på. Lågt fast pris mot att jag körde vad dem hade inne.
Servicen på dessa kontor kan jag inte klaga på det minsta.
 

FrontX

Medlem
Hur funkar det med Amex Platinum och Sixt?
Visst får man Sixt Platinum om man har ett Amex Platinum?
Besöker man en station för att fixa ett sånt eller sköts det automatiskt när man hyr?
 
Toppen