Senaste nytt

Har du provat nya checkmytrip.com?

agehall

Medlem
De bokningsbekräftelserna jag har skickat förr har inte varit de där prydliga i plain text-format, utan vissa har sett ut mer som reklamspammejl (hyrbilsreklam, hotellbokningsreklam, etc) än bokningsbekräftelser. Därför trodde jag att mitt copy-and-paste-mejl i plain text med endast relevant info skulle vara en tårtbit för deras system, men icke. Hur som helst, Air Canada har en share my itinerary-funktion och med den gick det utmärkt.
Nej, men de har troligtvis ett förutsägbart format som tjänsten vet hur den ska tolka. Det har inte ditt mail som du satt ihop själv.
 
Visar MyFlights eller TripIt bokningsklassen? Tycker inte om att jag behöver ringa flygbolaget och fråga om den nu när classic.checkmytrip.com inte funkar längre.
 
Myflights gör det, men funkar inte med Lufthansagruppen
Jag hittar en Android app som heter MyFlights, men så vitt jag kan se har den ytterst begränsad funktionalitet, jag hittar ens inte någonstans att skriva in mina pnr-nummer utan man får fylla i flight-nummer och datum för alla sina flyg manuellt. Har jag verkligen rätt app?
 

mha321

Medlem
Jag hittar en Android app som heter MyFlights, men så vitt jag kan se har den ytterst begränsad funktionalitet, jag hittar ens inte någonstans att skriva in mina pnr-nummer utan man får fylla i flight-nummer och datum för alla sina flyg manuellt. Har jag verkligen rätt app?
Nej, den MyFlights app som refereras till på forumet då och då är tyvärr en app som bara finns till iOS.
 
Jag använder både CheckMyTrip och TripIt. Tycker båda är ojämna - så de kompletterar varandra riktigt bra. Ibland vet den ena appen att flyget är försenat, medan den andra låtsas som att allt är frid och fröjd. Jag har köpt "Pro" till TripIt och får SMS inför flygbyten och var anslutande gaten är etc. Men som sagt, ingen app är överlägsen. På senare tid har jag även börjat gilla Googles Trips som automatiskt lägger upp och samlar allt om resan (utan att jag gör något aktivt själv). Se här: Google Trips
 

Homer

Medlem
Jag hittar en Android app som heter MyFlights, men så vitt jag kan se har den ytterst begränsad funktionalitet, jag hittar ens inte någonstans att skriva in mina pnr-nummer utan man får fylla i flight-nummer och datum för alla sina flyg manuellt. Har jag verkligen rätt app?

Nej, den MyFlights app som refereras till på forumet då och då är tyvärr en app som bara finns till iOS.

Finns en webversion också MyFlights App for Web, iPhone & iPad | Copyright 2009-2017 Chris Schofield
 

Berglund

Medlem
@AndersPersson
Som TripIT Pro medlem (kostar $49 USD per år) får jag:
1. SMS när incheckningen öppnar, även för de mest suspekta öststatsbolagen som du knappt ens hört talas om!
2. SMS 1,5-2 timmar innan avgång, som anger terminal och gate.
3. Meddelande vid förseningar och i så fall en länk som genast söker fram alternativa flighter.
4. Man forwardar inte bara flyginformationen utan hyrbil, hotell, båt, kryssning, tåg och liknande. Allt som hänger ihop datummässigt läggs in i samma huvudmapp/tripp och därefter löper en tidslinje som visar vilket nästa färdmedel/ställe är.
5. Att ha alla mina bokningsnummer för en tripp, både flyg och hotell och allt vad det nu må vara, är smidigt!
6. Allt det här läggs också automatiskt in i min iPhones kalender, med rätt tider för olika tidszoner.
7. Möjlighet att dela med sig av trippinformationen till någon som antingen skall hämta mig eller som rent av skall följa med på resan.
8. Finns som app och webbsida.
9. Skickar just riktiga SMS, dvs även när jag är för snål för att slå på dataroaming, i exempelvis USA, så skickar den då riktiga meddelanden med vilken gate vi kommer in till, vilken som är min nästa gate och hur lång tid jag nu har att hinna denna connection och även en bedömning "should make this connection" eller "will not make this connection". Står det "will not make" så är det inte ens lönt att förnedra sig att springa och försöka.
10. Dessutom hämtar den in poängstatus hos en hel rad olika flyg, hotell och hyrbilsbolag. Så man behöver inte logga in överallt för att kolla sitt poängsaldo, TripIT synkroniserar det här åt dig på en enda, lättöverskådlig sida!

Jag är väldigt, väldigt nöjd med den här!
 
Toppen