Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

KED

Medlem
Resa i början av maj som ställdes in i mitten av april. Återbetalning 24/8. Ingen refund notice utan syns bara på Amex utdraget.
 

Rickard_O

Medlem
Får en känsla av att dom gjort någon massutbetalning 24/8, många här nu som fått ubetalt men inga refund notice.
Mina 3 resor var också i Maj och ställdes in i Maj.
 
Tre resor, en Star Alliance-award avbokad 11 mars, två Plus Pro avbokade 24 april. Påminnde i söndags (via guldmailen), fick ursäktande svar måndag kl 9:30. En halvtimme senare refund notice på SAS-flygen och nu är pengarna åter. Awardbokningen fortfarande inte behandlad öht.
De gör det lite dumt för sig att man måste ta folks tid att påminna dem för att det ska hända nåt, men jag är iaf tacksam att påminnelsen hade effekt.
 

Claes L

Medlem
Tre resor, en Star Alliance-award avbokad 11 mars, två Plus Pro avbokade 24 april. Påminnde i söndags (via guldmailen), fick ursäktande svar måndag kl 9:30. En halvtimme senare refund notice på SAS-flygen och nu är pengarna åter. Awardbokningen fortfarande inte behandlad öht.
De gör det lite dumt för sig att man måste ta folks tid att påminna dem för att det ska hända nåt, men jag är iaf tacksam att påminnelsen hade effekt.
Avbokade en USA resa 1a April och fortfarande inte fått pengar... Mailade guld supporten idag så vi får se om jag har samma "tur" som dig..
 

Once56

Medlem
Mejlade diamantsupporten igår angående mina ej återbetalda resor. Fick svar idag att en var utbetald den 23e och bör synas på mitt konto inom 3-5 bankdagar. De andra var skatter för bonusresor(poängen kom tillbaka inom en halvtimme efter avbokning) och dessa hade ”ännu inte hanterats”. En påminnelse skulle skickas till berörd avdelning. Förhoppningsvis dyker pengarna upp inom kort?, har bara väntat dryga fyra månader
 

mha321

Medlem
Mejlade diamantsupporten igår angående mina ej återbetalda resor. Fick svar idag att en var utbetald den 23e och bör synas på mitt konto inom 3-5 bankdagar. De andra var skatter för bonusresor(poängen kom tillbaka inom en halvtimme efter avbokning) och dessa hade ”ännu inte hanterats”. En påminnelse skulle skickas till berörd avdelning. Förhoppningsvis dyker pengarna upp inom kort?, har bara väntat dryga fyra månader

Påminnelsen har oftast ingen effekt. Jag har hittills inte fått en enda återbetalning i anslutning till någon påminnelse som gjorts varken från Diamond supporten eller vanliga kundtjänsten på telefon. De som har kommit har gjort det vid slumpmässiga tillfällen mellan.... Det har nog betydligt mer med slumpen att göra.
 
Jag fick förklarat för några dagar sedan att det finns avbokade bonusresor där den avdelning som sysslar med återbetalning inte kan se vad som skall återbetalas. Då kan de inte göra något alls utan det skickas till HQ, och de kan bara skicka ärenden dit, men de har ingen eskaleringskanal, så det enda man kan göra är att vänta. Har man otur att hamna där så är det som ett stort snart hål.

Edit: därav att vissa kan ringa in och få en utbetalning inom några dagar medan andra får vänta och vänta trots en massa samtal. Jag har haft båda utfallen, så finner denna förklaring rimlig.

Dessutom, en massa utbetalningar blev processade den 24e.
 
Toppen