Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Jag fick en återbetalning från ett köp gjort med American Express till mitt bankkonto, trots att jag inte har uppgett mina kontouppgifter för SAS i det här ärendet. Så om någon annan väntar på en återbetalning till sitt kreditkort, håll koll på bankkontot också emellanåt.
 
Jag bokade om en Star Alliance award och blev debiterad ytterligare några hundralappar vid ombokningen, men samtidigt blev jag lovad ett par hundralappar i återbetalning. Hur länge tror ni jag behöver vänta på återbetalningen?
 

PederR

Medlem
Jag avbokade en Star Alliance award bokning i fredags och pengarna återbetalades till kortet idag tisdag. Återbetalningen kunde ta en vecka enligt mailet jag fick efter avbokningen. Tog alltså betydligt kortare tid.
 

sh1pment

Medlem
Gjort 2 st claim enligt EU 261 hos SAS idag. Har någon ett hum om hur lång handläggningstid dessa ärenden brukar ha? Sist jag gjorde en var under den senaste SAS strejken då det dröjde flera månader.
 

filip23

Medlem
Gjort 2 st claim enligt EU 261 hos SAS idag. Har någon ett hum om hur lång handläggningstid dessa ärenden brukar ha? Sist jag gjorde en var under den senaste SAS strejken då det dröjde flera månader.
Fick ett nej efter ca 3 veckor, efter att jag svarat att jag inte godtar ett nej tog det ytterligare en vecka innan SAS meddelade att dom har genomfört utbetalningen
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pjsven

Medlem
Gjort 2 st claim enligt EU 261 hos SAS idag. Har någon ett hum om hur lång handläggningstid dessa ärenden brukar ha? Sist jag gjorde en var under den senaste SAS strejken då det dröjde flera månader.
Jag gjorde ett claim 19/6-23 och fick svar ganska exakt 6 veckor senare. Fick ersättning utan några invändningar.
 
Toppen