Har du fått återbetalning av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af TomJ, 5 Maj 2020.

  1. BAS

    BAS Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kors i taket! Begärde återbetalning för två bokningar på SAS (GO-biljetter) efter tidtabellsändring för exakt en vecka sedan. Loggade nu in på mitt kortkonto och upptäckte att det fanns oväntade mängder pengar där. Visade sig vara återbetalning för biljetterna! :)

    Har inte ens fått mejl av SAS om att pengarna är på väg.
     
    Nea og Mr Basic synes godt om dette.
  2. majoren

    majoren Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    [​IMG]

    Här är återrapporteringen:

    Jag gjorde också i kontrollsyfte en extra manuell avbokning av en tidigare bokad resa; totalt 6 avbokningar Resultatet: MVG i 4 fall, G i 1 fall och IG i 1 fall.

    Avbokning 1 ARN-PMI. Avbokad 4/11, refund notice mottagen, pengarna på kontot den 5/11
    Avbokning 2 ARN-SKG. Avbokad 5/11, refund notice mottagen, pengarna på kontot den 6/11
    Avbokning 3 ARN-OSD. Avbokad 6/11, ingen refund notice, inga pengar på kontot. Däremot är poängen tillbakasatta. Vid kontakt med SAS uppgavs att betalningsuppdrag gått iväg till Amex. De uppmanade mig att vänta till 20/11 innan jag skulle ta förnyad kontakt.
    Avbokning 4 ARN-LPA. Avbokad den 9/11, refund notice mottagen, pengarna på kontot den 10/11
    Avbokning 5 ARN-AGP. Avbokad den 11/11, refund notice mottagen, pengarna på kontot den 12/11
    Avbokning 6. ARN-GIG. Avbokad manuellt den 11/11, ingen refund notice. Avbokningen verkställdes inte (!!). Kontaktade åter SAS den 16/11. Denna gång verkställde agenten avbokningen, ingen refund notice. Pengarna på kontot den 17/11.

    Slutsats: SAS har en ärlig ambition att återbetala men når inte ända fram. I dagsläget finns viljan, men uppenbarligen är det lite si och så med den administrativa förmågan. Så det blir till att föra noggranna anteckningar över alla bokningar/avbokningar.
     
    Brandforce, Mr Basic, Tobbe.O og yderligere 1 synes godt om dette.
  3. fcx

    fcx Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokad bonusresa i tisdags kväll. Pengarna på kontot dagen efter.
     
    011430121 synes godt om dette.
  4. Tonton

    Tonton Medlem

    Det går väl att diskutera.

    Väntar fortfarande på återbetalning sedan mars (8 månader nu) Trots upprepade mail så händer absolut ingenting.

    Senast i veckan fick jag detta svaret:

     
  5. HMJ

    HMJ Medlem

    Dra det via ditt Amex istället - går garanterat fortare.
     
  6. Alf

    Alf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Äntligen kom återbetalning av biljett nr två på en bokning till LAX i mars. Den första återbetalningen på biljett nr ett kom för två månader sedan. Förstår inte varför jag inte fick båda återbetalningar på samma gång eftersom det var på samma bokning. Ingen större skada, det var bara 2x450kr, även en pensionär har råd att låna ut denna summa till SAS och hoppas på deras överlevnad.
     
    Tobbe.O synes godt om dette.
  7. taxvalp

    taxvalp Medlem

    By:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Uppdatering: Talade med Amex kundtjänst som löste problemet, pengarna krediterade på en vecka!

    Nu återstår några enstaka resor att få återbetalda från SAS, blir fint med lite extra pengar till påsk!:)
     
    Johan Gott, palmen og gastronaut synes godt om dette.
  8. majoren

    majoren Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar handikappas av viss administrativ oförmåga. Av 6 nyligen gjorda avbokningar skedde återbetalning av 5 till kontot inom ett par dagar efter det att avbokning skett. När jag i dag kollade upp den 6:e bokningen - avbokad på webbsidan den 6/11 - visade det sig att den lagts i kö för återbetalning vid senare tidpunkt (agentens gissning: till jul). Denna enda - av sex avbokningar - lades alltså åt sidan. Övriga återbetalades snabbt. I mitt tycke märkligt inkonsekvent.
     
    Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  9. Zissou

    Zissou Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade en avbokning från början på mars som de upprepade gånger svarade samma sak som på när jag mejlade. Läste här att flera haft flyt och fått hjälp via Facebook. Där svarade de visserligen att de inte kunde hjälpa till men tidigare i veckan sattes pengarna in utan någon bekräftelse på mejlen.
     
  10. Det här att göra en massa bokningar för att avboka bara för sakens skull och publicera en forskningsrapport. Suck!
    Skapa en massa transaktioner och data som ska bearbetas, analyseras, involvera banken/kortföretaget bara för skojs skull.

    Nu fick du ta kontakt med SAS för en återbetalning men istället hade de kunnat lägga den tiden på att betala mig eller nån annan som väntat på pengar i 6-8 månader
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×