Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

John Rambo

Medlem
Hur brukar det fungera när man har fått en Bonusresa avbokad? Fick i veckan väntat besked om att decembers Japanresa blivit avbokad. När kan jag förvänta mig att de 120k poängen kommer åter till mitt konto? ...skatter etc. Lär dröja, men det är inget problem, poängen behöver jag dock däremot..
 

palmen

Moderator
Hur brukar det fungera när man har fått en Bonusresa avbokad? Fick i veckan väntat besked om att decembers Japanresa blivit avbokad. När kan jag förvänta mig att de 120k poängen kommer åter till mitt konto? ...skatter etc. Lär dröja, men det är inget problem, poängen behöver jag dock däremot..
Poängen ska komma tillbaka direkt. Pengarna tog några veckor för mig nu när jag avbokade i oktober. Sen har jag en till avbokad bonusresa där sas påstår att den ligger uppe för återbetalning, men det går inte se det på sas hemsida.
 
Hur brukar det fungera när man har fått en Bonusresa avbokad? Fick i veckan väntat besked om att decembers Japanresa blivit avbokad. När kan jag förvänta mig att de 120k poängen kommer åter till mitt konto? ...skatter etc. Lär dröja, men det är inget problem, poängen behöver jag dock däremot..
Jag bokade av en resa i början på september, fick poängen tillbaka direkt och idag fick jag ett mejl om refund notice.
 

Mr Basic

Medlem
Hur brukar det fungera när man har fått en Bonusresa avbokad? Fick i veckan väntat besked om att decembers Japanresa blivit avbokad. När kan jag förvänta mig att de 120k poängen kommer åter till mitt konto? ...skatter etc. Lär dröja, men det är inget problem, poängen behöver jag dock däremot..
Har haft 2 avbokade/inställda awardresor (avbokades 15/7 och ~mitten av september). Poäng och voucher kom in på kontot omgående. Skatter och avgifter har jag inte fått än. ”Refund under progress” enligt SAS :cool:
 

011430121

Medlem
För tre veckor sedan sedan ställde SAS in två resor för mig, ringde och bad om återbetalning, fick SMS igår om att de skulle sätta in pengarna inom 7dagar idag var pengarna på AMEX
 

GOTBound

Medlem
Avbokat via telefon den 3/11 pga. schema och flight ändring som inte alls passade för mig.
Inget bekräftelse mail eller sms då eller nu, pengarna inne på AMEX kortet igår 13/11.
 

Homer

Medlem
Det riktigt anmärkningsvärda med den här notisen i Aftonblaskan är att de svenska s.k. journalisterna
inte klarar av att förstå att tidsgränsen handlar om Danmark, därför kopierar de in och blandar ihop vad KO i Sverige meddelat.



Tiden rinner ut för SAS:s att betala kunderna
Imorgon, söndag, är tidsgränsen för SAS att betala tillbaka sina kunder för flygresor som aldrig blev av, enligt Ritzau.
Men bolaget kommer inte att hinna betala samtliga väntande kunder till dess, skriver Ritzau med hänvisning till Ekstra Bladet, som har fått informationen bekräftad av bolaget.
Enligt bolagets pressavdelning beklagar SAS och kan väl förstå, “att många kunder är frustrerade. De har väntat länge”.
Konsumentverket, KO, skrev den femte november att SAS måste betala tillbaka biljettpriset till kunderna. Om så inte blir fallet riskerar flygbolaget att få ett vite på en miljon kronor i månaden. (TT)





SAS når ikke afgørende frist: Kan blive retsforfulgt – Ekstra Bladet
2. oktober udstak Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen et påbud for 12 flyselskaber.
Kravet går på, at alle refusionsanmodninger, som selskaberne modtog inden 1. oktober, skal være tilbagebetalt inden i morgen, 15. november.
 
Toppen