Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Radisson Rewards' startet af Dr. Miles, 1 April 2012.

  1. jerixon

    jerixon Medlem

    By:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har dalat rejält som sagt, men den största skiten tycker jag är spliten mellan programmen. Har en del bokningar i USA jag bokat av för poäng och det är i princip omöjligt att få tillbaks de här poängen!!!
     
    Dbodenfo, Tveket, Bangkok og yderligere 1 synes godt om dette.
  2. Mikeswede

    Mikeswede Medlem

    By:
    Alingås
    Land:
    Sverige Sverige
    Dalat rejält skulle jag säga är en underdrift. Efter splitten av program har jag

    - 14 kontakter med Platinumservice för att få tillgång till mit konto.
    - Fått skapa 2 nya konton (2 !!!) då mitt gamla blev korrumperat under splitten och det första nya verkar ha försvunnit... Väntar nu sedan 10 arbetsdagar på att min gamlapoäng ( ca 500 k) skall dyka upp på nya kontot.
    - Klagat hos Platinum service och fock ett email där dom erkänner att jag inte gjort något fel . Som kompensation för de problem dom orskata skall jag få 5 k poäng.
    - 2 vistelser under sista månaden på Radissonhotell. Följande konversation. "någon chans till uppgradering ? nej det är bara för Guld och Platinum medlemmar. Jag är Platinum !! Nej, i mitt system står att ni har noll status, noll poäng . Förklarar varför och ber dom kolla på mitt gamla medlemsnummer. Tyvärr sir, det finns inget konto med det nummret...."

    Schack matt !!

    Nu blir det byte av huvudprogramm.
     
    Tveket, Olle K, rosenstam og yderligere 1 synes godt om dette.
  3. mha321

    mha321 Medlem

    En notis jag fick från en kollega som bott på 2st Radisson-stays i sthlm på sistone -- han bokade via Refunder, och dessa bokningar har alltid tidigare gett poäng/stays. Det gör de tydligen inte längre, utan de räknas som "online-resebyrå-bokning".

    Själv hade jag glömt att man brukar få bra cashback genom refunder. Men jag fick inga poäng ändå, men kanske får när de väl svarar :)
     
    rosenstam synes godt om dette.
  4. Tveket

    Tveket Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nått verkar ju funka mindre bra. Jag har två revenue-nätter för drygt två veckor sedan som jag inte fått några poäng för (Riverside Göteborg). Dessutom en avbokad bonus-natt i juli som jag inte fått tillbaka poängen för (också Riverside Göteborg). Jag har kontaktat Radisson Rewards både via mail och webbformulär utan minsta återkoppling.

    Till deras försvar kom poängen in från Berlin i helgen in några timmar efter checkout (där jag som RRG fick både recognition, välkomstgåva och en bra uppgradering)
     
    rosenstam synes godt om dette.
  5. Radisson Blu Scandinavian Göteborg
    Bokat: Superiur room i 2 nätter.
    Uppgradering: Executive Room/Junior Suite
    Status: Gold
    Började med en uppgradering till executive rum. Men rummet hade då två enkelsängar - frågade om det fanns ett rum med dubbelsäng. Fick blev då uppgraderad till junior suite.
     
    rosenstam og GOTBound synes godt om dette.
  6. Jonas F

    Jonas F Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Radisson Blu Resort & Spa, Split
    Bokat: Superior-rum (med poäng)
    Fick: Premiumrum med halv (typ) havsutsikt
    Status: Platinum
    När: September 2021

    Vid incheckning noterade receptionisten att jag hade bokat med poäng och var häpen över det eftersom det tydligen krånglar för många. Jag sa att jag hade bokat innan de delade programmet i två. Dock kunde hon i systemet inte se vilken status jag hade och frågade mig. Eftersom jag fortfarande inte kan logga in på varken hemsida eller app fick en gammal utgången Wallet-kupong i telefonen duga för att visa upp mitt Platinum-medlemskap (alla har väl ändå fått förlängt). Hon berättade att hon uppgraderade oss till ett Premium-rum och beskrev förmånerna med 20% rabatt på restaurangerna och sa att hon skulle se till att det blev avdraget. Vi får väl se hur det går när vi väl checkar ut om några dagar. Ingen välkomstgåva såhär långt i alla fall (checkade in igår).

    22EAD685-A029-41E8-8E1C-1CD16BEBDD8C.jpeg 9DD796C5-C5C1-4A9C-BE36-24FD61572E25.jpeg
     
    rosenstam, jerixon, GOTBound og 3 andre synes godt om dette.
  7. lucasd

    lucasd Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Radisson Collection Royal Copenhagen
    Bokat: Collection-rum
    Fick: Signature Svit
    Status: Guld
    När: September 2021

    Fantastisk uppgradering av rummet. Blev chockad över att det inte bara blev ett rum med något bättre utsikt eller liknande. Det är flera rumskategorier mellan vad jag bokade och vad jag fick: Collection Superior (tivoli eller stadsutsikt), Collection Premium, Familjerum, Svit, Hörnsvit - för att signaturesviten sedan kommer. Jag betalade ca 2000kr/natt, en signature-svit kostade ca 12300kr/natt samma datum.

    Fick ingen välkomstgåva, men det kände jag inte för att fråga om eftersom rumsuppgraderingen var riktigt bra.

    Fantastisk frukost, trevlig personal och självklart ett bra läge. Gillar även att de har ett SATS som hotellgym - det gör ju att det finns ett bättre utbud av utrustning. Har inte bott här tidigare, utan har främst bott på Marriott Copenhagen - men detta kan nog bli en ny favorit. Betydligt fräschare generellt.
     
    gastronaut, Brandforce, Dbodenfo og 9 andre synes godt om dette.
  8. Rasmus.H

    Rasmus.H Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Radisson Collection Royal Copenhagen
    Bokat: Family room
    Fick: Svit på översta våningen
    Status: Guld
    När: Oktober 2021

    Mycket trevlig incheckning med recognition. Man märker direkt att hotellet satsar på lite mer High-end-känsla än många andra radissonhotell jag bott på.

    Uppgraderingen och även välkomstgåva i form av 3 macarons. Som jag förstår det så är det samma standard på familjerummen och sviterna men sviterna ligger på de övre våningarna. Rätta mig gärna ifall jag har fel. Första gången med uppgradering och välkomstgåva för min del.

    7DB092CC-19DD-40AD-B098-6421521B21B0.jpeg
     
    jonten og rosenstam synes godt om dette.
  9. jonten

    jonten Medlem

    Jag drog ju detta vidare till hotellet som ett klagomål, och det var tyst fram tills idag.
    De räddade upp det lite i alla fall, och jag hoppas de utbildar bättre.

    Tack för dina kommentarer och vistelse i somras. Jag beklagar att vi inte svarat dig tidigare men vill gärna personligen be om ursäkt för din upplevelse i receptionen. Vi har under sommaren och hösten anställt mycket ny personal och jag ber om ursäkt att denna receptionist inte uppmärsammade ert medlemskap! Jag har har idag överfört 8000 poäng till ert konto som kompensation för det inträffade.

    Kontakta mig gärna direkt på ******.*****@radissonblu.com om du önskar boka en ny vistelse hos oss!

    Jag beklagar igen för sent svar från vår sida.

    Vänliga Hälsningar,

    *********
    ************
    Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm
     
    Brandforce, rosenstam, Jonas F og 3 andre synes godt om dette.
  10. Wipe75

    Wipe75 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hotell: Radisson Blu Waterfront Stockholm
    Bokat: Standardrum (billigaste)
    Fick: Superior Rum
    Status: Platinum
    När: Oktober 21
    Bra recognition trots ny personal, några flaskor vatten och lite choklad på rummet och poängen på plats 5min efter utcheckning. Business as usual.
     
    rosenstam og jerixon synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×