Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

erc

Medlem
Under sommarens spontanresor har det blivit ytterligare några nätter.

Radisson Blu Arlandia
Bokat: Standardrum
Erhöll: Standardrum och ingen som helst recognition

Radisson Blu, Uppsala
Bokat: Standardrum
Erhöll: Standardrum och ingen som helst recognition

Radisson Blu Atlantic, Stavanger
Bokat: Standardrum
Erhöll: Superior-rum med utsikt över sjön, i övrigt ingen recognition

Status: Platinum

Noterar att det varit väldigt svag statusuppmärksamhet den senaste tiden. Minns inte när jag fick välkomstgåva sist.
 

v00peter

Medlem
Precis som Erc skriver, senaste 3-4 månaderna har recognition och välkomstgåva i stort sett helt försvunnit. Uppgradering som var standard tidigare har också i stort sett uteblivit.
 

Bangkok

Medlem
Senaste månaderna har varit katastrof.

* Ingen recognition.
* Ingen uppgradering.
* Har behövt jagat in points från stays på de tre senaste vistelserna.

Kan låta bittert, men nu är jag färdig med Radisson. Blir att bo upp poängen man har men inga nya övriga bokningar där för mig.
 

Wipe75

Medlem
Senaste månaderna har varit katastrof.

* Ingen recognition.
* Ingen uppgradering.
* Har behövt jagat in points från stays på de tre senaste vistelserna.

Kan låta bittert, men nu är jag färdig med Radisson. Blir att bo upp poängen man har men inga nya övriga bokningar där för mig.

På Waterfront sist så var det riktigt bra. Både fin välkomstgåva och recogniton vid incheckning. Poängen är ju numera på plats samma dag sedan splitten från Americas. Kanske är olika från hotell till hotell.
 

mha321

Medlem
På Waterfront sist så var det riktigt bra. Både fin välkomstgåva och recogniton vid incheckning. Poängen är ju numera på plats samma dag sedan splitten från Americas. Kanske är olika från hotell till hotell.
Tur för vissa. På waterfront sist noterade de iaf att jag hade platinum efter att jag frågat, och de lade då till frukost utan att jag behövde tjafsa. Men ingen uppgradering, ingen välkomstgåva och inga poäng. Och såklart inget svar på efter registrering, men man får väl vänta ett tag och försöka igen ett per gånger...
 
Tur för vissa. På waterfront sist noterade de iaf att jag hade platinum efter att jag frågat, och de lade då till frukost utan att jag behövde tjafsa. Men ingen uppgradering, ingen välkomstgåva och inga poäng. Och såklart inget svar på efter registrering, men man får väl vänta ett tag och försöka igen ett per gånger...
Jag ringde faktiskt receptionen en gång och frågade om dom hade slutat med välkomstgåva, och att det ju brukar vara så himla trevligt att komma upp till rummet och välkomnas av någon liten överraskning.
Personen jag pratade med ursäktade att jag inte fått något och sa att han skulle styra upp det.
Han frågade om det var något speciellt jag var sugen på, varpå jag svarade att "choklad är ju aldrig fel".
Fick sen upp ett fint fruktfat med en massa choklad på, samt en kopp varm choklad med vispgrädde

Tänk så enkelt det är för dom att korrigera ett "misstag" om man bara låter dom.
Allt handlar om hur man framför sina synpunkter/frågor.
 

Bangkok

Medlem
Jag ringde faktiskt receptionen en gång och frågade om dom hade slutat med välkomstgåva, och att det ju brukar vara så himla trevligt att komma upp till rummet och välkomnas av någon liten överraskning.
Personen jag pratade med ursäktade att jag inte fått något och sa att han skulle styra upp det.
Han frågade om det var något speciellt jag var sugen på, varpå jag svarade att "choklad är ju aldrig fel".
Fick sen upp ett fint fruktfat med en massa choklad på, samt en kopp varm choklad med vispgrädde

Tänk så enkelt det är för dom att korrigera ett "misstag" om man bara låter dom.
Allt handlar om hur man framför sina synpunkter/frågor.

På Waterfront sist så var det riktigt bra. Både fin välkomstgåva och recogniton vid incheckning. Poängen är ju numera på plats samma dag sedan splitten från Americas. Kanske är olika från hotell till hotell.

Jag har inte framfört mina synpunkter/frågor till berörda hotell och det håller jag med om att jag kanske borde ha gjort.

Men på mina sista 5 sista stays så har jag 0 uppgraderingar och 0 recognation. Misstag kan alla göra, 1 gång är ingen gång, men 5? Då är det någonting som är ett systematiskt fel eller en ledar/utbildningsfråga.

Det stämmer säkert som du säger angående poängen Wipe75 men till mig har jag varken fått poäng ifrån Trysil eller Riverside Göteborg på mina tre senaste stays, skickade nyss in en claim angående detta.

Kan som sagt bara vara jag som har haft otur, men mitt tålamod tog iaf slut.
 
Jag har inte framfört mina synpunkter/frågor till berörda hotell och det håller jag med om att jag kanske borde ha gjort.

Men på mina sista 5 sista stays så har jag 0 uppgraderingar och 0 recognation. Misstag kan alla göra, 1 gång är ingen gång, men 5? Då är det någonting som är ett systematiskt fel eller en ledar/utbildningsfråga.

Det stämmer säkert som du säger angående poängen Wipe75 men till mig har jag varken fått poäng ifrån Trysil eller Riverside Göteborg på mina tre senaste stays, skickade nyss in en claim angående detta.

Kan som sagt bara vara jag som har haft otur, men mitt tålamod tog iaf slut.
Jag håller helt och hållet med dig.
Oacceptabelt att dom inte tar bättre hand om sina trognaste kunder.
 

mha321

Medlem
Kan som sagt bara vara jag som har haft otur, men mitt tålamod tog iaf slut.

Jag håller helt och hållet med dig.
Oacceptabelt att dom inte tar bättre hand om sina trognaste kunder.

Helt rätt, och definitivt grund för att byta tycker jag.

Däremot -- se till att de får reda på varför du gör det. Både de individuella hotellen och Radisson centralt. Om inte annat så hjälper det ju de som väljer att stanna kvar...

För övrigt har de varit väldigt aggressiva med att både skicka ut en post-stay survey och även en påminnelse om att man inte fyllt i sin post-stay survey -- den har de inga problem med att få ut, så det är uppenbart att bokningen faktiskt fanns i systemen och att de vet att du bodde där.

De kanske tänker "alla har ändå fått förlängd status, så den betyder ingenting"...
 

v00peter

Medlem
Har en kontakt inom Radisson som jag kände att jag behövde ställa frågan till om deras Rewardprogram. Fick följande svar:
"De senaste månaderna har vi gått över till nya system som tyvärr medfört en del utmaningar för oss, bla så har de påverkat våra bokningsystem och radisson rewards delen. Vi är medvetna om problemen och frågan har högsta priotet internt i dagsläget och vi hoppas att det blir uppdaterat och klart snarast möjligt. Upplägget med radisson rewards och poäng hantering mm skall givetvis vara som det varit inann, men tyvärr så har de inte riktigt funkat med de nya systemet."
 
Toppen