Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Dbodenfo

Medlem
Radisson Blu Scandinavian Göteborg
Bokat: Superiur room - En bokning för att använda bonus nätter på Hotels.com och 1 st via Radisson hemsida.
Uppgradering: Executive Room
Status: Gold
Det var riktigt trevligt att de upgraderade hela vistelsen.
 

Jonas C

Medlem
Hotell: Radisson Resort Barbados
Bokat: Standardrum
Fick: Standardrum med utsikt
Status: Guld
När: November 2020

Fick en välkomstpresent i form av två påsar socker och en flaska hot sauce... Överlag tycker jag att Radisson är en riktig skitkedja. Sällan bra standard på hotellen, i stort sett inga uppgraderingar som guld och dålig footprint utanför Skandinavien. Snålt dessutom att inte inkludera (eller åtminstone rabattera) frukost på guldnivån.
 

igelkotten

Medlem
Hotell: Radisson Resort Barbados
Bokat: Standardrum
Fick: Standardrum med utsikt
Status: Guld
När: November 2020

Fick en välkomstpresent i form av två påsar socker och en flaska hot sauce... Överlag tycker jag att Radisson är en riktig skitkedja. Sällan bra standard på hotellen, i stort sett inga uppgraderingar som guld och dålig footprint utanför Skandinavien. Snålt dessutom att inte inkludera (eller åtminstone rabattera) frukost på guldnivån.

Tycks bli än värre. Fick mejl idag om att de gör ett separat Radisson Rewards för USA. Hitta inga detaljer vad detta innebär, men känns som en red flag om att status i Europa inte kommer gälla i USA. Vi får se.
 

erc

Medlem
Hyrde en bil och tog ett varv runt landets större sjöar.

Hamnade först på Radisson Blu Riverside i Göteborg och fick ett premiumrum på min standardbokning, Överraskande välbesökt. Utöver rumsuppgraderingen fick jag inget annat.

Körde sedan norrut och hamnade efter ett kort besök på Flygvapenmuseum i Linköping på Radisson Blu Arlandia. Bokat standardrum och fick standardrum. Tror detta var första gången jag inte fick en rumsuppgradering på detta hotellet. Väldigt trevlig receptionst dock.

I morgon ska jag för första gången flyga 320neo till Visby för att strax därefter flyga tillbaka medelst ATR för att sedan köra hem till Värmland igen.

Status: Platinum
 

Jonas F

Medlem
Hotell: Radisson Blu Malmö
Bokat: Standardrum
Fick: Premium-rum
Status: Platinum
När: Juli 2021

Frukost bokades via en bokninghemsida för att sprida ut besökarna. Eftersom vi anlände sent fanns det bara en tid kvar men det var inga problem att äta vår föredragna tid efter att ha kontaktat receptionen på morgon och hört oss för. I princip ordinarie frukostutbud om än med handskar och handsprit. Även möjligt att beställa omelett osv.


Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: Standardrum
Fick: Executive rum
Status: Platinum
När: Juli 2021

Inget uppmärksammande av status först vid incheckning men hade blivit uppgraderad till ett Executive-rum ändå. Frukost skulle först inte ingå men efter lite noggrannare koll så gick det bra så klart. Frukosten var inte riktigt i nivå med ordinarie utbud men den har ökat i omfattning sedan sist. Lite mer portionsförpackat än vanligt fortfarande. Ingen à la carte-beställning möjlig.

Ingen tillgång till Executive lounge. Blev debiterad för två räksmörgåsar efter utcheckning som vi inte hade ätit, bara för jag tänkte att vi skulle vara lite smidig och använda express-utcheckning som jag aldrig brukar göra annars. Men det löste sig efter mailkontakt.
 

jonten

Medlem
Hotell: Radisson Blu Waterfront Stockholm
Bokat: Standardrum (billigaste)
Fick: Oklart, ett handikapprum. Men det har kaffebryggare så gissar Superior
Status: Platinum
När: Augusti 2021

Katastrof incheckning, kom lite tidigt och frågade om det gick bra att checka in ändå..
Receptionisten har typ noll koll, frågar om jag vill betala för frukost. Jag förklarar att jag är Platinum, hon tittar på mig som om jag skall fortsätta förklara. Annan personal kommer fram och pekar på skärmen och hon säger då, så jag skall lägga till frukost gratis?
Då fattar jag att hon inte förstår så jag frågar om uppgradering, nej det är inte möjligt. Hotellet är fullt. Så om jag går ut på nätet för att boka ett rum så finns det inga, nej precis säger hon. Så ingen uppgradering, tror inte ens hon förstod varför jag frågade.
Finns både superior och 2 olika sviter att boka. Rummet är hyggligt och skall bara sova så orkar inte gå ner och bråka.
Kommer skicka ett mail och se vad det ger.
Handikapprum som faktiskt funkar, enda som är dåligt är duschdraperi. I övrigt ok.
Vatten, bullar, choklad och välkomstbrev så någon hade lite koll innan incheckning.
 
Last edited:
Toppen