Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Jonas F

Medlem
Hotell: Radisson Blu Royal Viking Stockholm
Bokat: Cozy Small Room
Fick: Svit på våning 8
Status: Platinum

Det blev en uppgradering till högre kategori än vad jag hade vågat hoppas på! Vi hann med att prova ångbastun och sitta på balkongen en sväng också. Trevligt. Frukosten var lite rörig där det mesta var inplastat eller lagt i små skålar med lock. Varm mat fick man köa till och få upplagt av någon som serverade. Baconen var populär och ständigt slut.

Välkomstgåvan verkar ha rationaliserats bort men det var helt ok med tanke på uppgraderingen.

IMG_9124.jpg
 

erc

Medlem
Tog min nyinförskaffade roadster på en långhelgresa och fick erfarenhet av fyra nya hotell inom kedjan.

Park Inn by Radisson, Göttingen, Tyskland
Bokat: Standardrum
Erhöll: Standardrum och frukost (efter att ha påmint om Platinum-status)
Noterat: Hotellet har förutom utomhusparkering även garage till samma pris (EUR10). I övrigt ett intetsägande Park Inn med bra läge för en snabb övernattning utmed Autobahn A7.

Radisson Blu, Ljubljana, Slovenien
Bokat: Standardrum
Erhöll: Superior-rum på elfte våningen där det stod en aptitlig dessert framdukad.
Noterat: Samma här - hotellet erbjuder garage till samma pris som utomhusparkering. Hotellet ligger verkligen inte där man brukar hitta Radisson Blu-hotell. Grannarna är stora köpcenter, biografer. Men allt var fint och fräscht.

Radisson Blu, Erfurt, Tyskland
Bokat: Standardrum för poäng (28000)
Erhöll: Standardrum och ett personligt brev där hotellet ursäktade sig för att ha varit stängt mellan mars och juli. Frukost efter att ha påmint om status.
Noterat: Här renoveras det. Lobbyn och baren existerar inte. Rummet på våning fyra var helt ok. Bedrövliga parkeringsmöjligheter. Hit lär jag inte återkomma frivilligt.

Radisson Blu Riverside, Göteborg, Sverige
Bokat: Standardrum för poäng (44000)
Erhöll: High Floor Superior-rum (tror jag - våning nio). Enda hotellet där det inte fanns vattenflaskor på rummet. Men kranvattnet funkar ju här... :)
Noterat: Första gången för mig på detta hotell. Och jag gillar det. Känns sådär påkostat som jag anser att ett Radisson Blu ska vara. Parkering direkt utanför entrén för SEK180 får väl anses ok.

Status: Platinum
 

Sir Lemon

Medlem
Tog min nyinförskaffade roadster på en långhelgresa och fick erfarenhet av fyra nya hotell inom kedjan.

Park Inn by Radisson, Göttingen, Tyskland
Bokat: Standardrum
Erhöll: Standardrum och frukost (efter att ha påmint om Platinum-status)
Noterat: Hotellet har förutom utomhusparkering även garage till samma pris (EUR10). I övrigt ett intetsägande Park Inn med bra läge för en snabb övernattning utmed Autobahn A7.

Radisson Blu, Ljubljana, Slovenien
Bokat: Standardrum
Erhöll: Superior-rum på elfte våningen där det stod en aptitlig dessert framdukad.
Noterat: Samma här - hotellet erbjuder garage till samma pris som utomhusparkering. Hotellet ligger verkligen inte där man brukar hitta Radisson Blu-hotell. Grannarna är stora köpcenter, biografer. Men allt var fint och fräscht.

Radisson Blu, Erfurt, Tyskland
Bokat: Standardrum för poäng (28000)
Erhöll: Standardrum och ett personligt brev där hotellet ursäktade sig för att ha varit stängt mellan mars och juli. Frukost efter att ha påmint om status.
Noterat: Här renoveras det. Lobbyn och baren existerar inte. Rummet på våning fyra var helt ok. Bedrövliga parkeringsmöjligheter. Hit lär jag inte återkomma frivilligt.

Radisson Blu Riverside, Göteborg, Sverige
Bokat: Standardrum för poäng (44000)
Erhöll: High Floor Superior-rum (tror jag - våning nio). Enda hotellet där det inte fanns vattenflaskor på rummet. Men kranvattnet funkar ju här... :)
Noterat: Första gången för mig på detta hotell. Och jag gillar det. Känns sådär påkostat som jag anser att ett Radisson Blu ska vara. Parkering direkt utanför entrén för SEK180 får väl anses ok.

Status: Platinum
Riverside är riktigt nice
 

erc

Medlem
Radisson Collection Strand Hotel, Stockholm
Bokat: Collection Premium-rum – havsutsikt
Erhöll: Collection Premium-rum – havsutsikt

Noterat: Ingen som helst uppmärksamhet gällande status vilket var lite överraskande.

Status: Platinum
 

M.K

Medlem
D14AE064-17F6-46D0-A16F-11CC6478762D.jpeg


Radisson Blu i Malmö.

Status: Gold
Bokat: Standardrum med points.
Erhöll: Juniorsvit högst upp med utsikt.
Recognition: Handskrivet välkomstkort, vatten och några godsaker. Late checkout två timmar.

Mycket bra värde med denna poängbokning. 44000RR-11000RR (25% kampanj)-5000RR (Staykampanjen) Totalt 28000RR.

Dessa kan vid behov köpas tillbaka just nu med 100% kampanjen för $98 ~ 860sek. Bra stay.
 

Wipe75

Medlem
Radisson Waterfront Stockholm
Bokat: Billigast möjliga
Uppgradering: Business room
Status: Platinum
Känns lite otroget mot Hilton men måste ju säkerställa status här också
 
Toppen