Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

johhenrik

Medlem
Befinner mig på IC Bangkok. Har fått en grym uppgradering till en Diplomatic Suite. Jag bokade Club Room på IHG Special rate. Tjejen som visade mig till rummet sa att jag hade tur som fått så fins svit, då detta var deras andra från toppen. Jag ska lägga upp lite bilder på Flickr sen så kan jag posta en länk här.
 

jumbooze

Medlem
Befinner mig på IC Bangkok. Har fått en grym uppgradering till en Diplomatic Suite. Jag bokade Club Room på IHG Special rate. Tjejen som visade mig till rummet sa att jag hade tur som fått så fins svit, då detta var deras andra från toppen. Jag ska lägga upp lite bilder på Flickr sen så kan jag posta en länk här.
Ha det så trevligt, loungen är också bra tycker jag.
Jag som vanlig AMB med en Club bokad med 2-4-1 weekendrate hamnade i en mindre suite typ 2-3 våningar under loungen.
 

johhenrik

Medlem
Sitter nu på BKK och har otroligt tråkigt. Flighten försenad och ingen info om när den går. Kollade min bokning på IC Shanghai Puxi som varit uppgraderad till ett Club Room (bokade Superior, för att jag ville bli uppgraderad till Club Suite, som jag enligt uppgift hört att de gör till RAs). Iaf, jag var väl lite besviken att det "bara" blev ett Club room i uppgraderingen, men nu när jag kollade har de uppgraderat mig igen, men nu står det Suite other, så en rumstyp utanför bokningsbart via Internet. Ska bli spännande att se vad det blir. Ska bo där till på fredag, så det är alltid nice med en suite när man bor en längre tid.
 

johhenrik

Medlem
Sitter i Club Lounge på IC Shanghai Puxi. Jag blev uppgraderad till vad de kallade en Deluxe Suite. Den skulle lika gärna kunna heta Weird Suite. ;) Den är stor, säkert 130kvm, men planlösningen är så konstig så jag vet inte vad. Det känns som att hälften av ytan är döda utrymmen. Allt är ju jättefint, då detta hotell är byggt typ 2009 (om jag fattat rätt) och renoverades helt o hållet förrförra året. Badrummen är jättetrevliga med "japanska" toaletter som öppnar locket automatiskt när man går in, eluppvärmd sits samt avspolning om man trycker på den knappen. :)

Men, jag tror jag föredrar de vanliga Club Rooms som de har. De är på 62kvm, så det är ju inte direkt klaustrofobiskt i dem.

Sen är utsikten rätt usel. Sviten är i hörnet, så jag har utsikt åt två håll. Finns dock INGET att titta på direkt förutom andra höghus eller en byggnadsplats.

Jaja, jag ska inte klaga, men jag kommer nog spara lite pengar nästa gång o boka billigaste och nöja mig med uppgradering till Club Room istället.
 

johhenrik

Medlem
Har precis checkat in på IC Bangkok igen. Blev ingen Diplomatic Suite denna gången, men nu anlände jag så sent, så jag checkade inte in i Club Lounge heller, så det blev "standard-uppgraderingen", so man kan se i förväg (den hade jag förra ggn också, men de uppgraderade den i club loungen då). Har bokat club room, har fått en Corner Suite på våning 30. Har hört vissa som inte gillar dessa, men jag är helt klart nöjd måste jag säga. Ska bo här imorrn natt också, sen bär det av hemåt med TK65 på söndag förmiddag.
 
Prövade IC Prag med en skamligt bra rate genom hotwire. De verkade inte bry så mycket om det, utan uppgraderade till en Executive suite på 60 m^2 på platinumkortet. Lite slitet hotel med ändå mycket trevligt. :)
 
Toppen