Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på IHG (InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn)?

johhenrik

Medlem
IHG Status: Royal Ambassador

Hotell: InterContinental Dubai Festival City

Bokat: Club Room

Uppgraderad till: Club 1 Bedroom Suite

Längd: 4 nätter

När: Maj 2014

Övrigt: Detta är nog en av de bättre IC jag bott på. Loungen är kanon, servicen är grym och jag gillar verkligen att man får tillgång till loungen även på dagen man checkat ut. Ganska dyrt oftast, men nu när turistsäsongen är över kan man boka IHG Special för c:a 1080DHS (plus skatter o annat, så i praktiken c:a 1250DHS) per natt.
 

jumbooze

Medlem
Övrigt: Detta är nog en av de bättre IC jag bott på. Loungen är kanon, servicen är grym och jag gillar verkligen att man får tillgång till loungen även på dagen man checkat ut
Jättebra perk med lounge på dagen man åker särskilt om återresan är sent.
Bokar man clubroom så får man transferbil till flygplatsen
 

Swisser

Medlem
Brukar man inte ha tillgång till loungen under en viss tid på utcheckningsdagen?
Jag har aldrig reflekterat över denna fråga eller kollat upp vilka regler som gäller. Jag brukar dock aldrig ha några problem att ta en afternoon-tea och/eller en drink och tilltugg om jag har en late check-out.
 

Elias

Medlem
Uppragerad idag till trevlig svit idag på HolidayInn i Vilnius. Riktigt trevligt hotell faktiskt för och vara HolidayInn:) Är Ihg platinum.
 

Concorde

Founding Member
IHG Status: Royal Ambassador

Hotell: InterContinental Dubai Festival City

Bokat: Club Room

Uppgraderad till: Club 1 Bedroom Suite

Längd: 4 nätter

När: Maj 2014

Övrigt: Detta är nog en av de bättre IC jag bott på. Loungen är kanon, servicen är grym och jag gillar verkligen att man får tillgång till loungen även på dagen man checkat ut. Ganska dyrt oftast, men nu när turistsäsongen är över kan man boka IHG Special för c:a 1080DHS (plus skatter o annat, så i praktiken c:a 1250DHS) per natt.

Du vet att du har ett epost med "useful" rates ;)
 

TjudöBoy

Medlem
Uppgraderad till deluxe rum från standard rum på IC Athenaeum, Athen. Stort och trevligt rum dock ingen vidare utsikt från rummet.
Ambassador status skall tilläggas.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Någon har bokat rum på IC Shanghai Puxi och hotellet verkar ha lagt det under min profil. Om de lyckas checka in utan att de upptäcker att det inte är jag kommer de ju få en schysst surprise. :) De har bokat ett club room, men har uppgraderats till Suite other, vilket måste vara en svit i en klass ovanför de man kan boka normalt, för de som kan bokas via hemsidan är Club InterContinental Suite bara.

Raten de har bokat är China 50% off, så bra pris isf också. :)
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Fick en Junior Suite som dom kallar det (mja, den är en ordentlig svit med stort vardagsrum med gäst toa, samt stort sovrum med separat badrum med dusch, toa och badkar). Men dom gav mig även Club Access trots att jag har standard rate. Cheferna har fått mandat att ge Club Access till kunder dom bedömer som viktiga.

Klagar inte då käket i loungen fått sig ett rejält lyft! Mycket bra. Allt för 107EUR per natt :D

IC Warszawa.
 

Kris

Medlem
Crowne Plaza London Heathrow.
IHG Platinum.
Bokade billigaste rum (till och med någon form av corporate rate, £99).
Uppgraderad till Club med frukost, lounge access osv. Fick info vid inchecking att "alla loyal members" blev uppade på detta sätt.
 
Toppen