Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

MTheC

Medlem
Hotell: Hilton Helsinki Strand
Datum: Okt-nov, 3 nätter
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King executive with sea view
Status: HHG

Lite coronauppdatering
Frukost - buffet i restaurangen
Restaurang - Öppet (förkortade tider)
Gym - Öppet som vanligt.
Pool/basu: Enligt info skulle det vara öppet också men kollade inte.
Lounge - öppen men nu flyttad till restaurangen
 

micke99

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 7-8/11
Bokat: 2 Queen room poäng 23k var.
Uppgradering: 2 x Executive Twin with view
Status: HHG

Ingen som helst recognition vid incheckning. Ingen info vid incheckning tex frukost restaurang gym etc. Ingen fråga om man vill ha poäng eller frukost. Sämsta jag varit med om, i övrigt är hotell helt ok.
 

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 2-3 november
Bokat: 1 Queen room
Uppgradering: 1 King executive room
Status: HHD


Ingen som helst recognition vid incheckning. Ingen info vid incheckning tex frukost restaurang gym etc. Ingen fråga om man vill ha poäng eller frukost. Sämsta jag varit med om, i övrigt är hotell helt ok.

Exakt så.
  • Ingen info om internetkoden och vanliga "rumsnummer + efternamn" fungerar ej - och fick ringa nästan 10 min till receptionen för att få info
  • Ingen dryck och charkbricka initialt. "Vi serverar ingenting på måndagar". Först efter klagomål så fick jag en öl och lite plock som receptionisten plockade ihop. Tog 40 min. Galenskap att vi som kunder ska behöva ha koll på vilka dagar man får detta.
  • Ingen möjlighet till kaffe 09:30-16:00 på tisdagar. "Du kan gå och köpa en kaffe på pressbyrån". Först efter att jag muttrade högt över dålig service så kunde jag en kaffe.
Med det sagt -
  • Trevligt hotellrum
  • Bra frukost
Tråkigt att behöva klaga/visa missnöje för att kunna fixa simpla saker. Första besöket var inte super. Har lämnat feedback och bokat in en vistelse på fredag igen. Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 2-3 november
Bokat: 1 Queen room
Uppgradering: 1 King executive room
Status: HHD




Exakt så.
  • Ingen info om internetkoden och vanliga "rumsnummer + efternamn" fungerar ej - och fick ringa nästan 10 min till receptionen för att få info
  • Ingen dryck och charkbricka initialt. "Vi serverar ingenting på måndagar". Först efter klagomål så fick jag en öl och lite plock som receptionisten plockade ihop. Tog 40 min. Galenskap att vi som kunder ska behöva ha koll på vilka dagar man får detta.
  • Ingen möjlighet till kaffe 09:30-16:00 på tisdagar. "Du kan gå och köpa en kaffe på pressbyrån". Först efter att jag muttrade högt över dålig service så kunde jag en kaffe.
Med det sagt -
  • Trevligt hotellrum
  • Bra frukost
Tråkigt att behöva klaga/visa missnöje för att kunna fixa simpla saker. Första besöket var inte super. Har lämnat feedback och bokat in en vistelse på fredag igen. Ska bli spännande att se om det blir någon skillnad.

Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 13-14 november
Bokat: 1 King Deluxe
Uppgradering: Först till 1 King executive room två dagar i förväg - detsamma som sist - efter lite snack i repan, där jag ville köpa en uppgradering högre upp, så bjöd de på "1 King Junior Suite with view".
Status:
HHD

Bokade rummet för två personer och fick således 4x drinkvouchers + 2x charkbrickor.
Ankom kring 13:30 igår, och tänkte ta ett mötet i lobbyn, men inga problem med tidig incheckning, och de kunde fixa kaffe utan problem vid den tidpunkten också. Trevlig personal och frukosten satt fint. Inga möss i sikte heller!

Således en mycket bättre vistelse denna gången, och jag är supernöjd. Spännande hur det kan vara sån blandning av högt och lågt.
 

Doctor-X

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 12-15 november
Bokat: 2st Queen room
Uppgradering: 2st King executive room
Status:
HHG

Bjöd min kära mor på helg på Hilton Slussen då hon fyller år (samt att jag behövde lite nätter).

@Tonton kul då var vi där samtidigt :)

Håller med om att personalen denna helgen var klart bättre än vid tidigare vistelser!
 

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 12-15 november
Bokat: 2st Queen room
Uppgradering: 2st King executive room
Status: HHG

Bjöd min kära mor på helg på Hilton Slussen då hon fyller år (samt att jag behövde lite nätter).

@Tonton kul då var vi där samtidigt :)

Håller med om att personalen denna helgen var klart bättre än vid tidigare vistelser!
Nästa gång får vi se till att säga hej till varandra! :)
 

Tonton

Medlem
Hotell: Hilton Stockholm Slussen
Datum: 14-15 november
Bokat: Queen room
Uppgradering: King executive room
Status: HHG

Hade tillskillnad från @Tonton och @Doctor-X inte upplevelsen att servicen var bra (har dock inte jämförelsen att göra så fullt möjligt att den var bättre än tidigare). Hade dock kanske inte förväntat mig toppservice efter att ha läst forumet.

Tror min användning av ordet "supernöjd" bör definieras lite. Det var utifrån mina förväntningar på Hilton Slussen, som är allmänt låga. En sak är säkert, det finns inte mycket, om något ens, som sticker ut med detta Hotellet. Hade det inte varit så att jag är en sucker för Hilton, så hade jag valt andra hotell framför detta. Lojalitetsprogram när de fungerar som bäst m.a.o. :)

Men med det sagt, denna gång var jag inte på något sätt missnöjd, även om vistelsen inte var något wow. Jag kommer fortsätta köra staycations där framöver då det samlar nätter och säkrar HHD framöver, samt att det just nu är prisvärt. Har dock svårt att se mig betala mer än 1000kr/natt på slussen för okynnesboende.
 
Last edited:
Toppen