Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Vi (2 vuxna + 2 barn 4 och 6 år) skall åka 7 nätter med Allure of the Seas i december i en Junior Suite. Har förbetalat (och kanske totalt för mycket) så mycket som möjligt, dvs dryckespaket, 3 middagar, dricks, internet...

Om någon har tips på vad man bör eller inte bör göra så tar jag emot dem med tacksamhet. Följer aktivt med royalcaribbeanblog.com men den är mycket amerikansk.

Åkte förra året med freedom of the seas, Puerto Rico Aruba curaçao sint maartin st Thomas Puerto Rico , å dom var så där , då var celebrty mycket bättre , skriv hur resan var , men bra att du bokade med allt inkluderat
 

JensE

Medlem
Vi kollar både NCL och MSC som passar våra datum bäst. Men i tid, att komma av båten? 1 h, 2h innan man är på väg i taxi?
Med NCL så kan du välja att ta ditt bagage själv för tidig avstigning så du kan kliva av direkt nästan (kommer inte ihåg exakt) så 12 flyg är inga problem.
Annars så är det baggagetaggar man får hämta vid receptionen dagen innan som har klockslag på sig. Så får ni inte tag på en tidig tid så går det som sagt att kånka allt baggage själva.
 

nissefalk

Medlem
Vi kollar både NCL och MSC som passar våra datum bäst.

Om det bara är dom 2 du väljer mellan så rekommenderar jag NCL, själv tyckte jag att Norwegian var sådär första gången vi kryssade med dom men efter att ha provat efter det så känns Norwegian mycket bättre.

I övrigt är min erfarenhet av att komma av båten den samma som redan nämnts.
 

Bankiren

Medlem
Snart är det dags för kryssning igen! Första kryssningen gick i Karibien med MSC Seaside under hösten 2018, och den här gången tänker vi testa RCCL och Symphony of the seas. Med MSC lyckades vi få ett dryckespaket inkluderat, men jag har hållit utkik länge men det verkar aldrig dyka upp några liknande erbjudanden hos Royal.
 

adhoc76

Medlem
Samma här! Första kryssningen i Karibien. Blir NCL och den alldeles nya ”Encore”. Hade ”Ocean View” på däck 5, budade på NCL:s plusgrade och har nu balkong på däck 12. Tre kvällar ”speciality dining” ingår liksom dryckespaket (som jag också har uppgraderat. Säkert onödigt, men ändå.)

Har köpt till priority access också, så har uppgraderat allt som går att uppgradera. :)
 

Kimmen00

Medlem
Snart är det dags för kryssning igen! Första kryssningen gick i Karibien med MSC Seaside under hösten 2018, och den här gången tänker vi testa RCCL och Symphony of the seas. Med MSC lyckades vi få ett dryckespaket inkluderat, men jag har hållit utkik länge men det verkar aldrig dyka upp några liknande erbjudanden hos Royal.

De har. Man kan köpa ombord, finns 3 olika sorter, endast sodas, endast öl o vi samt hela paketet med öl, vin, sprit, sodas etc. Ganska så dyrt, typ 500 kr per person och alla vuxna i hytten måste ta paketet.
Går även att beställa online om du loggar in på my cuises där du även kan välja mattider, beställa utflykter (mkt dyrare än att fixa själv) samt online ska du ju göra ditt seapass iaf för att glida förbi segkön och komma på båten på 15 min typ..
 

aldrighemma

Medlem
Snart är det dags för kryssning igen! Första kryssningen gick i Karibien med MSC Seaside under hösten 2018, och den här gången tänker vi testa RCCL och Symphony of the seas. Med MSC lyckades vi få ett dryckespaket inkluderat, men jag har hållit utkik länge men det verkar aldrig dyka upp några liknande erbjudanden hos Royal.
Det finns numera bara ett dryckespaket som innehåller alkohol - "Deluxe beverage package", och det är som sagt ganska dyrt! Dock så har dom har återkommande rabatter på 20%-40% med någon veckas mellanrum, logga in till "cruise planner" på rccl och håll utkik en gång i veckan. Kom ihåg att 18% service läggs till på alla priser.

Det brukar vara dyrare att köpa ombord, men då betalar man å andra sidan bara för dom dagar som är kvar på kryssningen.

Det finns faktiskt ibland kampanjer med dryckespaket inkluderat men det var länge sedan jag såg det på svenska sidan, för drygt ett år sedan så bokade jag en RCCL kryssning med "gratis" dryckespaket via UK sidan istället.
 

Islamorada

Medlem
Kom hem förra helgen från bl a en veckas kryssning med Royal Carribbean och Symphony of the Seas. När jag loggade in och kollade innan vi åkte på hemsidan va det kostade med deluxe paketet så fick jag ett dyrt pris men ringde till deras svenska linje och kunde beställa deluxe plus wifi en hel vecka för 3100ish. Det var mycket billigare än amerikanska portalen så ett tips kan vara att ringa och kolla där.
Nu hade vi iof gjort bokningen via där också så kan ju varit så att man måste bokat via svenska telefonen men är inte säker.
 

aldrighemma

Medlem
RCCL i sverige har också haft en kampanj en längre tid där man får paketet för SEK 3100:- (7 dagar) om man beställer samtidigt som kryssningen. Vet inte om det fortfarande finns dock, men värt att kolla för de som beställer ny kryssning. Det gällde även om man bokade via agent.
 
Toppen