Senaste nytt

Handla på eBay, iTunes i Radisson Rewards appen och tjäna poäng

Dr. Miles

Expert
Man kan tjäna 6 Radisson Rewards poäng per 1 USD när man handlar på bl a eBay, iTunes genom Radisson Rewards appen.

Radisson Rewards skrev:
Earn bonus points with our Extras Partners in the Mobile App

Members will earn bonus points for completing transactions with any of our Extras Partners within the Radisson Rewards mobile app, including iTunes, eBay, Groupon and more! Extras Partners are located in the Radisson Rewards mobile app under the “Extras” section when you are logged in using your Radisson Rewards account. Partners will be displayed based on your location. Be sure to activate your location services when using the mobile app.
Earn bonus points with our Extras Partners in the Mobile App

Förr kunde man tjäna bl a Air Canada Aeroplan miles eller American Airlines AAdvantage miles när man handlade på eBay genom deras portaler, men de har lagt ner samarbetet med eBay därför jag letade efter bonusprogrammet som skulle ge poäng när man handlar på eBay.
Inte lika användbart som AAdvantage miles, men jag är ändå glad att jag kan tjäna några Radisson Rewards poäng i alla fall.
 

Fidde

Medlem
Har försökt använda detta i typ 1år men har aldrig funkat. Fliken ”extras” i Radisson appen är helt blank för mig både på iOS och Android.
 

Dr. Miles

Expert
Har försökt använda detta i typ 1år men har aldrig funkat. Fliken ”extras” i Radisson appen är helt blank för mig både på iOS och Android.
Så här ser det ut i min Radisson Rewards appen, fliken Extra.

Screenshot_20181210-154832.png


I Android 8.0.
 

Berglund

Medlem
Det där har något med location att göra. Min Radisson app växlar mellan engelska och svenska. När den visas på svenska, så är Extras helt blank (IOS 12.x, alltid senaste uppdateringarna) men när appen - utan min påverkan - ibland byter till engelska, då visas de här erbjudandena under Extra.

Jag ser det också när mitt kontoutdrag ibland visas på svenska och ibland på engelska. Det verkar ha lite att göra med vilka hotell jag har sökt på.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har precis samma problem som Fidde. Helt blankt under Extras och allid varit.
Android 8.0 och uppdaterad app.
Det där har något med location att göra. Min Radisson app växlar mellan engelska och svenska. När den visas på svenska, så är Extras helt blank (IOS 12.x, alltid senaste uppdateringarna) men när appen - utan min påverkan - ibland byter till engelska, då visas de här erbjudandena under Extra.

Jag ser det också när mitt kontoutdrag ibland visas på svenska och ibland på engelska. Det verkar ha lite att göra med vilka hotell jag har sökt på.
För er information, min mobils (Android) systemspråk är engelska.
Prova att ändra systemspråket till engelska och se vad som händer i appen.
 

MrDollar

Medlem
Last edited:

Fidde

Medlem
För er information, min mobils (Android) systemspråk är engelska.
Prova att ändra systemspråket till engelska och se vad som händer i appen.
Verkar vara specifikt engelska (US) man måste ha, har kört på engelska många år nu men region Sweden för iOS och UK i Android för att veckan ska börja på måndag, rätt datum/tidsformat osv.

Ändrar jag region till US funkar det i både iOS och Android. Gott att veta att man behöver ändra om man ska handla iaf! Tack @Berglund och @Dr. Miles
 

Homer

Medlem
För er information, min mobils (Android) systemspråk är engelska.
Prova att ändra systemspråket till engelska och se vad som händer i appen.

Jag testade detta med engelska (US), det fungerade inte, jag provade även att använda Fake GPS men det fungerade inte heller.

De har kanske ändrat någon sedan Doktorn skrev ovanstående?
Någon annan som får det att fungera (med Android)?
 
Last edited:

Fidde

Medlem
Jag testade detta med engelska (US), det fungerade inte, jag provade även att använda Fake GPS men det fungerade inte heller.

De har kanske ändrat någon sedan Doktorn skrev ovanstående?
Någon annan som får det att fungera (med Android)?
Slutade fungera för mig för några månader sedan också, gav upp och kör cashback genom Rakuten för de köp jag gör på ebay istället.
 
Toppen