Senaste nytt

Hålla Qmiles vid liv

johansch

Medlem
Jag har har 81k Qmiles som expirerar om en vecka. Hur kan jag billigast hålla dem vid liv?

Alternativ som (kanske?) funkar:

1. Överföra 4500 Qmiles till Accor ALL (utan kostnad). Det står dock i villkoren att det kan ta upp 6 veckor.

2. Överföra 1000 Qmiles till en annan medlem (12,67 EUR).

Vad är det bästa/snabbaste/billigaste sättet som funkar?
 

taxvalp

Medlem
Nu kan jag väldigt lite om Qmiles - men det gör ju att överföra poäng från Amex om du har rewards-poäng där.
 

intuition

Medlem
Google vet.

"Every time you spend or earn, your Qmiles balance will be valid for a further 36 months."
https://www.qatarairways.com/en/Privilege-Club/EndlessQmiles.html



När det gäller Accor så har jag fört ut Qmiles till Accor. Det gick rätt fort men jag minns inte exakt hur fort. Och eftersom spend förlänger giltighetstiden på Qmiles så måste det räcka att initiera överföringen till Accor (eller annan partner) innan dina miles går ut.
 
Last edited:

johansch

Medlem
Hans,

Den 30:e mars (en dag innan deadlinen) konverterade jag minsta möjliga antal Qmiles till Accor-poäng.

Det blev bokfört på dashboarden:

"30 March 2021 Miles conversion 0 -4,500"

Men tyvärr blev Qmiles-saldot nollat den 31:a trots detta. Tänker prova att skriva ett mail till Qatar-kundtjänsten, men har inga större hopp. (Återkommer med resultat.)
 

johansch

Medlem
Uppdatering: Nu är mina Qmiles plötsligt tillbaka. ("active until: 29 March 2024")

Jag loggade in nu för att samla detaljer till det klago-mail jag skulle skriva...

Accor-manövern funkar alltså, även om man är sent ute, men det kan ta en vecka för deras silvertejpade batchjobb att göra sin grej.
 
Last edited:
Toppen